کد خبر: ۳۵۱۸۸



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: قرار است امسال ۲۰ درصد از درآمد این دانشگاه از محل درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه به دانشجویان اختصاص یابد تا در پرداخت شهریه به آنها فشار کمتری بیاید.‏

‏به گزارش حکیم مهر به نقل از روزنامه اطلاعات، «دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی» افزود: این ۲۰ درصد از محل فروش محصولات دانش بنیان، طرح‌های علمی و پژوهشی برون دانشگاهی، محصولات کشاورزی سالم و سلامت بخش، فرآوری گیاهان دارویی و معطر،کلینیک‌های تخصصی دامپزشکی، سلامتکده طب سنتی، گلخانه محصولات سالم، مرکز مشاوره و روانشناختی، دوره‌های ضمن خدمت، برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی تامین می‌شود.

او گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کمک در سال ۱۴۰۴ به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی با تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از طرح افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ایده‌های مختلف دانش بنیان، ثروت آفرین و ایده‌های علمی برای تبدیل شدن به ثروت حمایت می‌کند و طرح حمایت از ایده‌های ثروت آفرین در قالب حمایت از دانشجویان دانشگاه، دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و افراد بومی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، این دانشگاه برای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و حمایت از ایده‌های جوانان با کاهش بروکراسی اداری اقدام به هدایت و حمایت از ایده‌ها می‌کند تا این ایده‌ها تبدیل به ثروت شود.

قاسمی پیربلوطی از ایجاد ۴ واحد فناور جدید در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این شرکت‌ها علاوه بر درآمدزایی، اشتغال‌زایی نیز می‌کنند و محصولات شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان در سایت «آزاد اکسپو» نیز برای فروش و سفارش ارائه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد از ارتقای سطح علمی این دانشگاه در ایران خبر داد و گفت: این دانشگاه در حوزه چاپ مقالات مرجع و قابل استناد، جزو یکصد دانشگاه برتر ایران است بر اساس پایگاه سایمگو و بین واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی یکی از ۱۰ واحد برتر بر مبنای گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی از تجهیز آزمایشگاهی این دانشگاه خبر داد و گفت: آزمایشگاه‌های این دانشگاه در سامانه ساها که ۱۱ هزار واحد آزمایشگاهی عضو دارد به عضویت در آمده است و یکی از مجهزترین و معتبرترین واحدهای آزمایشگاهی کشور در این استان قرار دارد.

قاسمی اظهار کرد: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور ۳۰ درصد است که در چهارمحال و بختیاری این امر تاکنون محقق شده است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض الحسنه مهر به امضا رسید؛ قرار است به دانشجویان کارشناسی تا مقطع دکترا وام‌های ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی پرداخت شود و علاوه بر این بخشی از وام‌های دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.

وی درباره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه گفت: در مقطع ارشد و دکترا در ۳ سال گذشته گام‌های بلندی برداشته شده، جذب هیات علمی و نخبگان به صورت تمام وقت، بهبود هرم هیات علمی و ارتقای رتبه اعضای هیات علمی تمام وقت و توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان زمینه جذب دانشجویان را فراهم کرده است.

به گفته او، اکنون ۸۳۰۰ دانشجو در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند و نزدیک به یکصد رشته مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فعال است.

قاسمی پیربلوطی گفت: شمار اعضای هیات علمی، استادان و مربیان این دانشگاه به حدود ۳۲۰ نفر رسیده که به اندازه شمار استادان مجموع دانشگاه‌های استان است.

به گفته او، ۵۰ هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد چهارمحال و بختیاری دانش‌آموخته شده‌اند که بخشی از این دانشجویان نیز اشتغال دارند یا زمینه اشتغال آنها در استان یا بیرون از استان در ادارات و نهادها یا بخش خصوصی فراهم شده است.

وی گفت: ۲۳ کانون دانشجویی و ۵ تشکل سیاسی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از سوی دانشجویان فعال شده است.‏

او توسعه مدارس سما در نقاط مختلف استان را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: در شهرهای لردگان و اردل مدارس سما دایر شده است و در سایر شهرستان‌ها نیز این مدارس زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی با کادر مجرب دایر می‌شود.

او گفت: چهارمحال و بختیاری دارای ۶۰ هزار دانشجو است که حدود ۱۱ هزار نفر از این دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تحصیل می‌کنند.


نظر شما
ادامه