کد خبر: ۳۵۹۸۶



مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: دامداری‌های موجود در حومه شهرهای این استان باید از مراکز انسانی دور شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمد سعیدی» ضمن بیان اینکه دامداری‌ها باید از مراکز انسانی دور شوند، افزود: وجود دامداری‌ها در اطراف مدارس و مراکز انسانی باعث ایجاد تهدید در خصوص بیماری تب کریمه کنگو می‌شود.

وی ادامه داد: وجود دام در نزدیکی مراکز انسانی سبب می‌شود تا در صورت وجود دام آلوده، احتمال انتقال این بیماری به انسان از طریق تنفس زیاد شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: دامداری‌ها باید به‌طور کلی از سطح شهر جمع‌ شوند تا شاهد ایجاد مشکلات بعدی در این خصوص نباشیم.

سعیدی با اشاره به اینکه تمام دامداری‌های شهر به‌صورت سنتی در حال فعالیت هستند و مجوز ندارند، اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود تا احتمال رشد بیماری در این دامداری‌ها افزایش پیدا کند و شاهد انتشار بیشتر این بیماری در استان سمنان باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه کودهایی که خریداری می‌شود، ممکن است ناقل این بیماری باشد، گفت: باید کودها عمل‌آوری شود تا این در صورت وجود بیماری از بین برود؛ به همین دلیل، باید کودها را از مراکز معتبر خریداری کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: باید کمیته‌ای در خصوص سازمان‌دهی دامداری‌های شهر سمنان تشکیل شود.

سعیدی ادامه داد: دامداری‌های شاهرود و بسطام که سیستم پیش‌سرمایش ندارند، باید تعطیل شوند تا زمانی که به این سیستم مجهز شوند.

وی در پایان گفت: در شهر، عاملان فروش دام داریم که بسیار خطرناک هستند و دام را از سراسر کشور خریداری می‌کنند و هیچ‌گونه مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و باید مراقبت‌ها در این بخش افزایش یابد.

 
نظر شما
ادامه