کد خبر: ۳۶۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تجمیع خدمات دامپزشکی در مناطق محروم ییلاقی حویق و سوباتان شهرستان تالشتجمیع خدمات دامپزشکی در مناطق محروم ییلاقی حویق و سوباتان شهرستان تالش
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تالش گفت: در راستای پیشگیری از وقوع بیماری های دامی دو اکیپ عملیاتی هفت نفره این شبکه به منطقه ییلاقی و صعب العبور حویق و سوباتان اعزام شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مریان خبر، «رامبد مرتضایی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تالش گفت: در راستای پیشگیری از وقوع بیماری های دامی از قبیل تب برفکی، لمپی اسکین و آبله گوسفند و بز و همچنین پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو و حذف ناقلین این ویروس از تاریخ ۹۶/۰۴/۱۰ لغایت ۹۶/۰۴/۱۶ دو اکیپ عملیاتی هفت نفره این شبکه به منطقه ییلاقی و صعب العبور حویق و سوباتان(حاشیه مرزی با استان اردبیل) عازم شدند. که در این روز تعداد ۲۶۰۵ نوبت سر گاو و گوساله و ۲۱۴۶۸ نوبت سر گوسفند و بز بر علیه بیماری های تب برفکی،  آبله،طاعون نشخوارکنندگان کوچک، لمپی اسکین، شاربن، بروسلوز و  همچنین تعدد ۳۵  قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی افزود: در خصوص پیشگیری از بیماری CCHF  تعداد ۱۴۳۰ راس گاو و گوساله سمپاشی و ۹۲۵۵ راس گوسفند و بز حمام ضد کنه و سمپاشی گردید و مقدار ۲۷۸۹۰ متر مربع جایگاه دام و محوطه نگهداری دام بطور کامل مورد سمپاشی قرار گرفت. همچنین تعداد ۸۵ نفر از دامداران و زنان روستایی بر علیه بیماریهای مشترک بین انسان و دام تحت آموزش قرار گرفته و تعداد ۱۵۰ برگ پمفلت آموزشی چند بیماری مشترک در بین آنها توزیع شد.

مرتضایی در پایان گفت: تب هموراژیک کریمه و کنگو بیماری بسیار خطرناک و مشترک بین انسان و دام می باشد که توسط انگلهای خارجی(کنه) بدن دام منتقل می گردد و در صورت وقوع منجر به تلفات در جوامع بشری می شود لذا سمپاشی دام و جایگاه دام یکی از راههای پیشگیری از بروز این بیماری می باشد.   

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
اعتبارات حوزه سلامت رو بهداشت میگیره ولی سختی کار و عملیات فنی مال دامپزشکیه . خدا قوت به همکاران شبکه تالش
نظر شما
ادامه