کد خبر: ۳۶۲۳۳


مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: متأسفانه کشتارگاه بافق سنتی است و کیفیت لازم را ندارد و برای تأمین گوشت بهداشتی رضایت‌بخش نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بافق خبر، «دکتر علی‌اکبر حدادزاده» در خصوص کنترل بیماری‌ها در جامعه گفت: یکی از راه‌کارهای آن ایجاد زیرساخت‌های لازم برکنترل بیماری در کشتارگاه‌ها یا در سطح دامداری‌ها است که باید انجام شود و یکی دیگر از راه‌کارها، آموزش مردم در خصوص مصرف گوشت و فرآورده‌های دامی است.

علی‌اکبر حداد زاده در رابطه با زیرساخت‌های پیش سرد استان یزد تصریح کرد: در یزد و تمام شهرستان‌های آن از پیش سردهای لازم، فعال هستند، در شهرستان بافق زیرساخت‌هایی انجام‌شده ولی کافی نیست و زیرساخت اولیه باید فعال شود.

وی تأکید کرد: انتظاری که از مردم برای آموزش و پیشگیری داریم به‌هیچ‌وجه از گوشتی که از خارج کشتارگاه‌ها هست استفاده نکنند و اگر هم استفاده کردند تحت نظارت باشد.

حداد زاده در ادامه افزود: گوشت باید ۲۴ ساعت پیش سرد شده باشد اگر گوشتی پیش سرد نشده باشد باید گوشت در دمای ۰ الی ۴ درجه قرار داده شود و نباید در فریزر یخچال گذاشته شود تا منجمد شود بعد از فعل ‌و انفعالاتی که در گوشت انجام شد بعد از آن میتوان منجمد کرد کسانی که در روستاها گوشت خودشان تهیه می‌کنند این کار را باید حتماً رعایت کنند.

وی در مورد ابتلا مردم استان به بیماری تب کریمه کنگو گفت: خوشبختانه در سطح استان هیچ‌کس مبتلا به این بیماری که موجب فوت شود نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در مورد کشتارگاه شهرستان بافق گفت: متأسفانه در حال حاضر کشتارگاه شهرستان بافق سنتی است و کیفیت لازم را ندارد و برای تأمین گوشت بهداشتی رضایت‌بخش نیست.

حداد زاده در پایان خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌ها باید در مناطقی که تجمع دام‌ها هست ایجاد شود ولی در بافق پیشنهاد اولیه به‌صورت موقت است و گوشت اصلی شهرستان را می‌توان به‌صورت صنعتی وارد کرد.


 
 
 
نظر شما
ادامه