کد خبر: ۳۶۳۵۰


افزایش شیوع آنفلوانزای پرندگان در میانمار باعث مرگ ۱۰ نفر در این کشور شد، به گونه ای که دولت پویش‌های افزایش آگاهی عمومی را مورد توجه جدی قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «تینزار آئونگ» معاون مدیر بخش بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت و ورزش میانمار گفت که شیوع آنفلوانزای پرندگان بیش از یک هفته پیش در این کشور آغاز شد.

مقامات میانمار با انجام پویش‌های آگاهی‌رسانی و جستجو برای تسکین نگرانی‌های عمومی از ناحیه شیوع آنفلوانزا اقدام کردند، اما با این وجود ماسک‌های بهداشتی در شهر یانگون به طور کامل به فروش رفته‌اند.

این در حالی است که مقامات میانمار از مردم خواسته اند آرامش خود را حفظ کنند و شیوع آنفلوانزا را یک واقعه فصلی عادی توصیف کرده‌اند.

ماینت هتئو وزیر بهداشت میانمار روز دوشنبه در واکنشی به شیوع آنفلوانزا اعلام کرد: ما هرگز اطلاعات مرتبط با شیوع این بیماری را مخفی نکرده‌ایم. ما اطلاعات واقعی آنفلوانزای پرندگان فصلی را در زمان واقعی منتشر می‌کنیم.

شیوع این نوع آنفلوانزا از سال ۲۰۰۹ که شیوع جهانی آن وجود داشت هر سال در میانمار انتشار می‌یابد، اما در سال‌های گذشته گزارشی در مورد مرگ و میر ناشی از این نوع بیماری منتشر نشده بود.

وزارت بهداشت میانمار اعلام کرد علاوه بر مرگ ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان، ۵۱ نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت میانمار همچنین از بیمارستان‌ها خواست اطلاعات بیمارانی را که نشانه‌هایی از بیماری آنفلوانزا در آنها مشاهده می‌شود، گزارش کنند.

علاوه بر تلفات انسانی، وزارت دام و طیور میانمار نیز گسترش آنفلوانزای حاد پرندگان را منتشر و اعلام کرد که بیش از یک هزار و ۸۰۰ مرغ در یکی از شهرهای جنوبی این کشور معدوم شده‌اند.


نظر شما
ادامه