کد خبر: ۳۶۵۷۱
 

رئیس بیمارستان دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: راه اندازی بخش دوم بیمارستان دامپزشکی شرق کشور نیازمند 600 میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خاورستان، «دکتر کمیلی» رئیس بیمارستان دامپزشکی خراسان جنوبی، اظهارکرد: بيمارستان دامپزشكی سلامت اولين بيمارستان دامپزشكی شرق كشور است که دارای بخش های آزمايشگاه، راديولوژی، اتاق عمل، بخش تشخيص بيماری‌های طيور، داروخانه و مركز واكسيناسيون است.

وی مهمترين اهداف راه اندازی اين بيمارستان را كمك به توليد كنندگان دام و طيور استان با راه اندازی و تجهيز آزمايشگاه دامپزشكی مجهز به آخرين تكنولوژی‌های روز بیان کرد و افزود: كمك به كنترل بيماریهای مشترك بين انسان و دام و افزايش سطح سلامت در حيوانات خانگی از دیگر اهداف راه اندازی این بیمارستان است.

رئیس بیمارستان دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ارتقاء سطح خدمات دامپزشكی استان و كمك به توليد كنندگان استان اعم از طيور، دام، زنبورعسل، ماهی، شترمرغ، شتر از دیگر اهداف راه اندازی این بیمارستان است.

کمیلی گفت: با تجهيز آزمايشگاه بيمارستان و راه اندازی بخش pcr كمك شايانی به كنترل بيماری‌های طيور و واكسيناسيون موثرتر و افزايش بهره وری توليد كنندگان دام و طيور در سطح استان انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنين با تجهيز بخش واكسيناسيون طيور بيمارستان به تجهيزات مدرن واكسيناسيون اتومات كمك زيادی به كاهش بيماری‌های طيور استان خواهد شد.

رئیس بیمارستان دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اين بيمارستان در حال حاضر در ٣٥٠ متر مربع احداث شده و ان‌شاءالله با احداث و راه اندازی فازدوم بيمارستان امكان درمان دام‌های سنگين هم در محل وجود خواهد داشت.

کمیلی یادآورشد: در حال حاضر جهت كنترل و درمان دام‌های سنگين دامپزشك و نيروهای بيمارستان با مراجعه به دامداری‌ها جهت درمان دام اقدام می‌كنند.

وی گفت: تاكنون جهت راه اندازی این بيمارستان، يك ميليارد و 600 ميليون تومان هزينه شده است و هشت نفر اعم از دكتر دامپزشك و كاردان دامپزشك در بيمارستان مشغول به كار هستند كه با راه اندازي بخش pcr، آزمايشگاه، بخش مكانيزه و مدرن واكسيناسيون طيور امكان بكارگيري نيروی‌های تخصصی دامپزشكي هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: جهت راه اندازی دو بخش فوق حداقل ٦٠٠ ميليون تومان سرمايه ثابت نياز است.

 
 
نظر شما
ادامه