کد خبر: ۳۶۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان البرز گفت که یک میلیون و 430 هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل آلا از ابتدای سال جاری تا کنون از کشورهای اروپایی به استان وارد شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر هوشنگ شهریاری» افزود: واردات این تخم های چشم زده با اخذ مجوزهای قرنطینه ای بهداشتی از دامپزشکی استان انجام شد که به مراکز تکثیر و پرورش ماهی در استان البرز وارد شدند.

وی اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت سالانه 22 میلیون و 710 هزار قطعه فعال می باشد.

وی با بیان اینکه این استان پتانسیل بالایی در تولید بچه ماهی قزل آلا دارد، گفت: بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا (ماهی سرا) که در شهرستان کرج واقع شده در سال جاری اقدام به اخذ پروانه بهداشتی تکثیر تخم چشم زده ماهی قزل آلا با ظرفیت 15 میلیون قطعه در سال شروع به فعالیت کرده است.

شهریاری اضافه کرد: با شروع به فعالیت تولید تخم چشم زده ماهی در ماهی سرای کرج، این مرکز می تواند تولیدات خود را به سراسر کشور صادر کند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
با سلام
باتوجه به واردات بي رويه تخم چشم زده از خارج متاسفانه صنعت تكثير ماهيان در ايران به سمت ركود مي رود لطفا به مسئولين امر تذكر دهيد به داد تكثير كنندگان ماهي وآينده صنعت پرورش ماهي باشند چرا كه با اين ميزان واردات ديگر اميدي به تكثير ماهي توسط تكثير كنندگان نيست.
نظر شما
ادامه