کد خبر: ۳۶۸۵۰
 

از آنجا که کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی زمینه ساز بروز و شیوع انواع بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام می باشد. لذا کشتار غیر مجاز دام و هرگونه تبلیغات محیطی با عنوان قصاب سیار به منظور کشتار دام در محل، از جمله مصادیق مجرمانه و تهدید علیه بهداشت عمومی به شمار رفته و مشمول پیگرد قانونی می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر گوهری» رئیس شبکه دامپزشکی با اعلام این خبر افزود: بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت در کشتارگاه ها الزامی می باشد. بر طبق این قانون کلیه دام های کشتاری قبل و بعد از کشتار به وسیله بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و معاینه قرار می گیرند و هر نوع دام کشتاری باید در کشتارگاه و زیر نظر بازرس بهداشتی ذبح شود.هر گونه کشتار غیر قانونی و تبلیغات در این زمینه از مصادیق مجرمانه به شمار رفته و تحت پیگیرد و برخورد قضایی قرار می گیرد.

وی در پایان خطاب به شهروندان گفت: با توجه به نزدیک شدن عید سعید قربان و ذبح زیاد دام در این روز، از همشهریان محترم خواهشمندیم ضمن اجتناب از خرید، حمل و کشتار غیر مجاز دام و در صورت برخورد با این موارد مراتب را جهت پیگیری و اقدام به شماره تلفن های32523450-32523451 واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان اعلام نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه