کد خبر: ۳۶۹۲۵
 

فست فود زنجیره ای جهانی مک دونالد اعلام کرده است که مصرف آنتی بیوتیک تامین کنندگان مرغ جهانی را محدود می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، این اقدام جدید، قسمتی از آپدیت دیدگاه جهانی مک دونالد برای نظارت بر آنتی بیوتیک در حیوانات تولیدکننده غذا میباشد که ۲ سال قبل از آن پرده برداری شد.

حفظ آنتی بیوتیک های اصلی

این اقدام جدید با هدف حفظ آنتی بیوتیک های اصلی برای سلامت انسان از طریق کاهش و در صورت امکان، حذف درمان آنتی بیوتیکی در حیوانات تولید کننده غذا می باشد. این شرکت اعلام کرده است که در جوجه های گوشتی که در ژاپن، برزیل، کره جنوبی، کانادا و آمریکا تولید می شود، آنتی بیوتیک هایی که سازمان سلامت جهانی (WHO ) به عنوان ضد میکروب بسیار مهم با بالاترین اولویت برای سلامت بشر تعریف می کند را تا ژانویه ۲۰۱۸ حذف می کند.

حرکتی که مورد استقبال قرار گرفت

HPCIA  شامل کینولونها، سفالوسپورنها، ماکروایدها و کتولیدها میباشد. در اروپا، تولیدکنندگان هنوز قادر به استفاده از کلستین، آنتی بیوتیک گزینه آخر میباشند ولی هیچ HPICA  دیگری را نباید استفاده کنند. تا پایان سال ۲۰۱۹، تامین کنندگان در استرالیا و روسیه مصرف HPCIA  را قطع میکنند و تامین کنندگان اروپایی کلستین را حذف می کنند. تامین کنندگان بازارهای دیگر تا ژانویه ۲۰۲۷ از این قانون پیروی می کنند.

اگرچه مک دونالد اعلام کرده است که هدفش اجرای این سیاست قبل از این تاریخ بود. این حرکت مورد استقبال اتحادیه مصرف کنندگان- گروه حمایت از مصرف کنندگان قرار گرفت که زنجیره های فست فود را برای ممنوع کردن مصرف آنتی بیوتیک ها در حیوانات سالم تحت فشار قرار می داد.

مصرف روتین آنتی بیوتیک ها

جین هالوران، مدیر گروه ابتکارات سیاست غذایی، برنامه را به عنوان دیدگاهی جسورانه برای نگهداری از داروهای مهم تعریف کرد. وی متذکر شد: اگر کاملا اجرا شود، می تواند رفتار جدیدی در مشتریان ایجاد کند، که با قدرت بالای خرید شرکت، میتواند بازار را جا به جا کند.

بقیه افراد یقین کمتری داشتند

ائتلاف کمپینی در سراسر اروپا به نام ” آنتی بیوتیک های ما را حفظ کنید” از این حرکت استقبال کرد تا مصرف فیلوروکینولون ها در مرغ را در سال آینده قطع کند اما اعلام کرد که فعالیت های بیشتری پیرامون مصرف روتین آنتی بیوتیک ها لازم بود. کارشناس سیاست غذایی شورای دفاع منابع ملی، لینا بروک، در بلاگی نوشت: مک دونالد با آپدیت دیدگاه نظارتی میکروبی اش تغیری برجسته به سمت جلو ایجاد می کند.

مک دونالد در آپدیت اش بیان کرده است که همچنین در برنامه های آنتی بیوتیکی اش برای مرغ های تخم گذار هم کار می کرده است.

 
 
نظر شما
ادامه