کد خبر: ۳۶۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به یازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی کشور که برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد بابل برگزار می‌شود، قرائت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، یازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران با پیام «دکتر فرهاد رهبر» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل آغاز به کار کرد.

متن کامل این پیام که از سوی «دکتر همایون موتمنی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قرائت شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند تبارک و تعالی: وَ مِنَ النّاسِ وَ الدَّوَابِّ وَ الْأَنْعامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ کَذلِکَ إِنَّما یَخْشَى اللهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ إِنَّ اللهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ (فاطر ۲۸)

و از انسان‌ها و جنبندگان و چهارپایان انواعى با رنگ‌هاى مختلف آفریدیم، آرى (آفرینش جهان باعظمت) چنین است و تنها از میان بندگان او، دانشمندان خداترسند، خداوند توانا و آمرزنده است.

خداوند تبارک و تعالی در آیات متعددی در قرآن کریم، انسان‌ها را به شناخت مجموعه‌ای از رفتارهای حیوانات و تفکر در کیفیت خلقت و زندگی آن‌ها و همچنین به عبرت گیری از ایشان دعوت فرموده است.جانورانی مثل چهارپایان، پرندگان، مورچگان و زنبور عسل.

انسان نسبت به امکاناتی که در اختیار دارد مسئول است. حیوانات، این آفریده‌های خداوند بزرگ نیز بر صاحبان خویش حق و حقوقی دارند و شایسته نیست که افرادی که از حیوانی نگهداری می‌کنند نسبت به حقوق حیوانات غفلت ورزند و آن‌ها را ساده و بی اهمیت شمرند.

حرفه دامپزشکی از نظر ساختار و ماهیت با مهربانی و مهرورزی عجین بوده و تلاش و کوشش جمعی و فراگیر خانواده بزرگ دامپزشکی در مسیر تأمین بهداشت و سلامت جامعه بشریست. در آمارها گفته می‌شود سرمایه‌های دامی دومین سرمایه بزرگ اقتصاد کشور پس از نفت محسوب می‌شود. در سال‌‌های اخیر این سرمایه بزرگ به دلیل نقش آفرینی کلیدی در حوزه های اشتغال و تأمین امنیت غذایی و محور بودن در پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیان امنیت ملی کشور در تقابل با اعمال فشارهای دشمنان خارجی از جایگاه و ارزش کاملاً برجسته‌تری برخوردار شده است. فلذا بررسی، تحقیق و ارائه راهکارهای نوین در جهت تعالی و نیل به سمت اقتصاد دانش بنیان یکی از اهداف و ضرورت‌های هر محفل دانشگاهی و کنگره علمی در این بخش است.

اساتید محترم، دانشجویان عزیز، دست اندرکاران و محققان علوم دامپزشکی، با استعانت از خداوند متعال یازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی کشور برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد بابل برگزار می‌شود، این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردها در زمینۀ علوم دامپزشکی در ایران را برای پژوهشگران این حوزه فراهم خواهد ساخت.ایران اسلامی به عنوان کشوری که همواره و در طول تاریخ به عنوان مرکز دانش و پرچم‌دار برترین یافته‌های علمی بوده است می‌تواند با تلاش فرهیختگان و اندیشمندان خود توانمندی این مرز و بوم را در حوزه های مختلف علمی به اثبات برساند.

برگزاری این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردهای مرتبط به دامپزشکی را به منظور بررسی عمیق چالش‌های پیش رو جهت ارتقا و کارآمدی هر چه بیشتر در بخش‌های مختلف این علوم، برای اندیشمندان، دانش‌پژوهان، دست‌اندرکاران و صاحبان این بخش فراهم خواهد ساخت.ضمن قدردانی از تلاش کلیه دست‌اندرکاران این کنگره علمی امید آن دارد این نشست ملی، فرصت مناسبی را برای تبادل نظر و انتقال یافته‌های جدید علمی و کاربردی بین محققان، دانشجویان، دانش‌پژوهان، دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه فراهم کند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
پدر دامپزشکی را ازاد با گرفتن دانشجوی زیاد دراورد.
نظر شما
ادامه