کد خبر: ۳۶۹۶۲
 

رئیس بخش تولید واکسن تب برفکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بررسی ویژه بیماری تب برفکی دام های منطقه دامشهر قم توسط اعضای هیئت علمی این موسسه خبر داد و گفت: پس از حصول نتایج علمی آزمایش های انجام شده، متعاقبا اعلام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر حسن ایزدی» با اشاره به بیماری تب برفکی، اظهار کرد: واکسن تب برفکی تولید شده در موسسه رازی از ایمنی قابل قبولی برخوردار بوده و با توجه به آخرین سویه های بیماری با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور تولید می شود.

وی با اشاره به مشاهده بیماری تب برفکی در دامشهر قم افزود: اعضای هیئت علمی موسسه رازی با حضور در این منطقه از نزدیک دام ها و علت بیماری را مورد بررسی قرار دادندو نمونه های لازم را به موسسه منتقل کردند.

رئیس بخش تولید واکسن تب برفکی موسسه رازی با بیان اینکه نمونه های بیماری از دام ها جداسازی شده و در آزمایشگاه تب برفکی موسسه رازی بصورت ویژه در حال بررسی است، تصریح کرد: نتیجه علمی این آزمایش ها به محض تشخیص، متعاقبا اعلام خواهد شد .

دکتر ایزدی گفت: یادآور می شود کنترل بیماری تب برفکی در کشور باید بر اساس سه پارامتر (رعایت اصول و مقررات بهداشتی، اصول قرنطینه و اصول تزریق واکسن)، انجام شود و این 3 اصل مهم مکمل یکدیگر هستند و برای پیشگیری و کنترل این بیماری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه