کد خبر: ۳۷۳۸۱
انجمن جهانی دامپزشکی حیوانات کوچک (WSAVA) ارائه کرد:
این دستورالعمل توسط کمیته راهنمایی جهانی دندانپزشکی (DGD) متشکل از دامپزشکان دندانپزشک از 5 قاره جهان، به همراه نمایندگانی از شورای کنترل درد در حیوانات، گروه تغذیه، رفاه و سلامت جهانی حیوانات تهیه شده است ...


حکیم مهر - انجمن جهانی دامپزشکی حیوانات کوچک (WSAVA)، نخستین دستورالعمل جهانی دندانپزشکی دامپزشکی را ارائه داد. این دستورالعمل جهت حمایت و پشتیبانی جراحان دامپزشکی در سراسر دنیا، بهبود تشخیص بیماری‌های دندان و فراهم نمودن استاندارد بالا در مراقبت‌های دندانپزشکی بیماران می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، این انجمن علاوه بر ارتقای استاندارد های فعلی دندانپزشکی دامپزشکی، امیدوار است که دستورالعمل فوق بتواند شکاف های قابل توجه موجود در این رشته از دامپزشکی را در سطح جهانی بهبود بخشیده و تقویت نماید. همچنین در سطح آموزشی نیز در برنامه‌های درسی دامپزشکی، به این بخش نیز توجه و تاکید بیشتری شود.

این دستورالعمل، شامل اطلاعات و تصاویر آناتومی دهان و آسیب‌شناسی عمومی آن و همچنین معرفی و ارائه بهترین روش‌های معاینه دهان و دندان می‌باشد. همچنین راهنمایی‌های لازم در زمینه درمان بیماری‌های پریودنتال، رادیولوژی و کشیدن دندان‌ها، همراه با جزئیات حداقل ابزار و وسایل لازم را نیز شامل می‌شود.

یکی از موضوعات مهم مورد بحث در این مجموعه، مردود اعلام نمودن دندانپزشکی حیوانات بدون فرآیند بیهوشی است و این شیوه را کاملا ناکارآمد و همراه با ایجاد استرس نابجا و رنج حیوان برشمرده است.

دستورالعمل فوق توسط کمیته راهنمایی جهانی دندانپزشکی (DGD) که اعضای این کمیته متشکل از دامپزشکان دندانپزشک از 5 قاره جهان، به همراه نمایندگانی از شورای کنترل درد در حیوانات، گروه تغذیه، رفاه و سلامت جهانی حیوانات تهیه شده است.

 

قواعد تصویب شده در این مجموعه، طوری طراحی شده است که در پیشرفته‌ترین بیمارستانهای دامپزشکی و یا یک کلینیک کوچک نیز کاربرد داشته باشد.

«دکتر بروک نیمیچ» متخصص دندانپزشکی دامپزشکی، میگوید: بیماری های دهان و دندان در حال حاضر از شایعترین بیماری های حیوانات کوچک در دامپزشکی می‌باشد و باعث ایجاد درد قابل توجه و عفونت موضعی و گاهی سیستمیک می‌شوند، اما بدلیل اینکه حیوانات به‌ندرت علایم بیرونی و بالینی از خود نشان می‌دهند لذا این درمان به تعویق می‌افتد و یا اینکه با استرس و ایجاد مشکلات بسیار در بیمار انجام می‌پذیرد.

در این راهنما بر استفاده از بیهوشی در حین درمان در حیوانات تاکید شده و از مهمترین مسائل توصیه شده در این دستورالعمل می‌باشد و روش‌های مفید جهت ایجاد این بیهوشی در آن ذکر شده است.

جهت دانلود رایگان این دستورالعمل «کلیک» نمایید.

 
 
نظر شما
ادامه