کد خبر: ۳۷۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


تیمی از محققان، ارتباط نزدیکی بین سیستم پرورش آزاد اردکها جهت آماده سازی زمین‌های کشاورزی در ویتنام را یکی از عوامل اصلی انتشار ویروس آنفلوانزای پرندگان در این کشور و کشورهای همسایه می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، پرورش آزاد از روشهای سنتی اصلی و مهم در ویتنام  می‌باشد، بطوریکه گله های بزرگ  توسط کامیون‌ها و قایق به مزارع برنج در منطقه «دلتا مکونگ» منتقل می‌شوند. پس از برداشت برنج با چرای این پرندگان و کوددهی طبیعی شرایط این مناطق جهت کاشت دوباره مناسب می‌شود.

تیمی از محققان تحت سرپرستی «دیرک فیفر» پروفسور و استاد اپیدیمیولوژی در دانشکده دامپزشکی رویال (RVC)، ویژگی‌های خاص این سیستم آزاد پرورش اردکها را با استفاده از تجزیه تحلیل کمی بررسی و ردیابی نمودند تا بتوانند جزئیات دقیق چگونگی گردآمدن و تماس نزدیک چندین گله چندهزارتایی اردکها را ارزیابی نمایند.

البته هنوز جزئیات این سیستم ناشناخته است، اما این روش سنتی تغذیه، ناخواسته بهترین و کامل‌ترین سیستم جهت انتشار ویروس آنفلوانزا را فراهم می‌آورد.

از عناصر کلیدی این انتشار می‌توان به عدم وجود علایم بالینی این بیماری در اردکهای عفونی اشاره کرد. همچنین حمل و نقل این پرندگان در سراسر کشور و تماس آنها با تعداد زیادی از پرندگان اهلی دیگر بویژه مرغ‌ها از عوامل مهم دیگر برشمرده می‌شود.

 

محققان ثابت کردند که یک سوم از جمعیت کل این گله‌ها از جهت ویروس نوع A آنفلوانزای پرندگان مثبت می باشند.

تحقیق دیگری در رابطه با تجارت این کشور بویزه در ارتباط با صادرات تخم اردک و اردک مادر تخمگذار نیز نشان داد که این محصولات عمدتا به کامبوج و چین ارسال می‌شوند.

یافته‌های تحقیقات فوق، جهت کنترل و ارزیابی عوامل پرخطر گسترش ویروس آنفلوانزای پرندگان مورد توجه وزارت کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام قرار گرفت.

منبع: Vet Times


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
عالی
نظر شما
ادامه