کد خبر: ۳۷۹۳۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«مهندس سید ابوالفضل موسوی» افزود: دستگاه اجرایی بالادست سازمان دامپزشکی کشور، قطعاً باید وزارت جهاد کشاورزی باشد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن رد این ادعا که دامپزشکی جایگاهی در میان نمایندگان مجلس ندارد، گفت: «هر صنف، تخصص و مجمعی جایگاه خود را در سازوکارهای کشور دارد و نباید گفت که یک رشته کم اهمیت یا بی‌اهمیت است. این قاعده در مجلس نیز وجود دارد. اما اولویت‌بندی‌ها متفاوت است و معمولا بحث‌های روز در اولویت مجلس قرار می‌گیرد.»

 «مهندس سید ابوالفضل موسوی» با تاکید بر اینکه شاید بعضی مباحث مورد نظر جامعه دامپزشکی در سطح دولت در حال حل و فصل است، تصریح کرد: «گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی مسائل نیازی به ارجاع به مجلس ندارد.»

وی عدم ارجاع مسائل دامپزشکی به مجلس را به دلیل عدم نیاز طرح آنها دانست و گفت: «این به معنای کم‌کاری سازمان دامپزشکی نیست؛ کمااینکه بسیاری از دستگاه‌های دیگر هم با این مساله روبرو هستند. تصور ما این است که موضوعات مرتبط با دامپزشکی حل شده است و در روند عادی خود پیش می‌رود.»

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص کمبود اعتبارات سازمان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: «هزینه‌های اجرایی دستگاه‌ها طبق یک فرمول تخصیص داده می‌شود که این فرمول برای سازمان دامپزشکی هم برقرار است. با این حال اگر شکایت یا موضوعی باشد که نیاز به نظارت نمایندگان داشته باشد، اعلام می‌شود و نمایندگان نیز به آن ورود می‌کنند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پیشنهاد الحاق سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت، گفت: «عملیات اجرایی مباحث دامی بیشتر مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی است و از آنجاکه وزارت بهداشت توانایی پوشش مسائل مرتبط با دام را ندارد، می‌توان گفت سازمان دامپزشکی در جایگاه درست خود در وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و دستگاه اجرایی بالادست آن قطعا باید وزارت جهاد کشاورزی باشد.»

موسوی در پایان اضافه کرد: «مشابه این بحث در زمینه استاندارد تجهیزات پزشکی هم وجود داشت و مجادله بر سر این بود که آیا تایید استاندارد تجهیزات پزشکی باید در وزارت بهداشت صورت گیرد یا در سازمان استاندارد که بحث مفصلی در مورد آن انجام شد؛ پیش بینی بنده این است که در بحث دامپزشکی هم این اتفاق می‌افتد.»

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
دکتر ک-ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
مباحث دام!!! با چه تاکیدی تصورات اشتباه شان را ارائه میدهند!!! از اظهارات این اقا کاملا مشخص است که به هیچ وجه درک صحیحی از وظایف دامپزشکی ندارند متاسفانه امروز لفظ دام با توجه به ورود حوزه های جدید به این رشته اصلا موضوعیت ندارد و صرفا معرف فیلد فود آنیمال است،لطفا این دوست عزیز ... را آگاه بفرمایید
محمد
|
Finland
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
به قول وزیر بهداشت هر انچه که در پزشکی وجود دارد دردامپزشکی هم وجود دارد. وقتی نمایندگان دامپزشک مجلس بر این عقیده اند که سازمان دامپزشکی با وزارت بهداشت قرابت بیشتری دارد، درکشورهای مثل ایتالیا دامپزشکی در وزارت بهداشت است و شعارسازمان جهانی بهداشت جهان واحد سلامت واحد است و اساتید به نام دامپزشکی کشور الحاق سازمان به وزارت بهداشت را به نفع سلامت جامعه میدانند دیگر این سخن چرا؟
دامپزشک
|
Finland
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
پزشکی دام با پرورش دام از زمین تا اسمون متفاوته. یعنی وزارت کشاورزی بعد از سی سال تحت پوشش قراردادن دامپزشکی توانایی پوشش مسایل مربوط به ان را داشته؟ پس چرا فعالان بخش دولتی و خصوصی از این قضیه ناراحتند و تمایل الحاق به بهداشت را دارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
ایشان آب پاکی را روی دست همه ریختند و‌تکلیف را مشخص کردند.اصرار بر روی گزینه الحاق به وزارت بهداشت وقت تلف کردن است.همکاران باید انرژی را روی گزینه های دیگری متمرکز کنند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
متاسفانه همیشه افرادی صاحب نظر هستند که هیچ علم و درکی نسبت به موضوع و رشته ای که نظر میدن ندارند . آخه دامپزشکی کجا و وزارت جهاد کجا. امیدوارم درک وعلم رو نسبت به دامپزشکی بالا ببرید تا بتوانید تصمیمات صحیح برای این رشته و زحمتکشان این رشته بگیرید
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
بابا جان اینها پول ندارن.بودجه ها صرف 5 جبهه می شه.رو نمی کنه بگه ما پول نداریم،دامپزشکی هیچ وقت جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.در ایران اگه به امید مجلس و دولت و مسئولین باشی بدبخت شدی رفت.باید خودت وضعیت و شرایط رو خوب درک کنی با توجه به اون مسیری رو انتخاب کنی و حرکت کنی.این دولت،اون دولت نیست که دلسوز مردم واقعی باشه و ارزش قائل بشه.
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
دوستان فکر میکنید با الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت مشکلات دامپزشکی حل میشه ؟ مطمئن باشید اونجا هم هر وقت بحث بیماری بشه بهداشت بیشترین اعتبار رو به خودش اختصاص می ده چون اونها هم حرفه خودشون رو مهمتر و با اهمیت تر از دامپزشکی میدونن . نمونش همین آنفلوانزای فوق حاد خدائیش موقع شیوع توی رسانه ها بیشتر اسم دامپزشکی هستش یا بهداشت . با وجودی که تمام سختی و درگیری هاش مال دامپزشکی هستش . از نمونه گیری بگیرید تا معدوم سازی و قرنطینه . اونوقت بیشترین اعتبار میره به بهداشت تعلق می گیره ... به نظر من بهترین حالت اینه که مثل بیشتر کشور ها دامپزشکی مستقیما زیر نظر ریاست جمهوری اداره بشه
111
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
ایشون مطمینا اطلاعات صحیحی از دامپزشکی نداره و اون را با امور دام اشتباه گرفته . دامپزشکی علاوه بر بهداشت و پیشگیری از بیماریها و درمان بیماریهای دام در حوزه بهداشت عمومی هم فعالیت داره و ... . لطفا به این نماینده عزیز و امثالهم آگاهی بدین .
ع.پ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
با سلام و آرزوی توفیق و عرض خسته نباشید و خدا قوت خدمت همه تلاشگران و همکاران سازمان دامپزشکی.....با عنایت به وسعت و اهمیت و تخصصی بودن وظایف حوزه دامپزشکی . و تجارب مدیریتی ارزنده همکاران گرامی سازمان دامپزشکی نیز می تواند مثل سازمانهای مستقل محط زیست. میراث فرهنگی و.......مستقل و زیر نظر هیچ وزارت خانه ایی نباشد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
دامپزشکی در عرصه آموزش یک سری رشته های دیگه هم داره که محل کار آن به وزارت بهداشت مربوط است مثل رشته ی بهداشت مواد غذایی یا بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی که محل تحصیل این رشته در وزارت علوم و محل کار این رشته در وزارت بهداشت است دوستان توجه کنند که دامپزشکی برای فارغ التحصیلان هیچ امکاناتی ارائه نمیده مثلا در وزارت بهداشت به هر نفر دو سال طرح با حقوق و مزایا تعلق میگیره ولی در دامپزشکی طرح به تعداد محدودی از افراد میدن و دانشجویان دوره ی دکترای وزارت بهداشت حقوق ماهیانه دریافت میکنند ولی در دامپزشکی خبری نیست .تمام مسائل مربوط به دامپزشکی به وزارت بهداشت مربوط است و دامپزشکی با پرورش دام فرق میکنه.طبیعی است کسی که مهندس کشاورزی باشه درک صحیحی از دامپزشکی نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
الحاق به سازمان اب و فاضلاب هم بد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
تا شما شب و روزتون شده فکر الحاق به چه وزارتخانه ای و تلاش برای پیشرفت و رفع مشکلتون نمیکنید و راهکار ندارید از این هم بد بخت تر میشیم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
..................... برادر اگه را ست میگی تا حالا که زیر یوق جهاد بودیم چه گلی به سر ما زدید
نظر شما
ادامه