کد خبر: ۳۸۰
وبلاگ دکتر صادقی : دکتر عرب از حدود دو ماه پیش و به دنبال تجمع اساتید دانشگاه تهران در اعتراض به حوادث کوی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. بر اساس اطلاع واصله از خانواده ایشان، وی در سلول انفرادی نگهداری میشود...

دکتر گودرز صادقی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در وبلاگ خود خبر از دیدار با رئیس دانشگاه تهران و ارسال نامه به مقام معظم رهبری در راستای تلاش برای آزادی دکتر عرب داده است.

نشریه حکیم مهر بدون دخل و تصرف صرفاً اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دکتر صادقی را به شرح ذیل منتشر می نماید :

1 -  دیدار با رئیس دانشگاه تهران :

بعد از ظهر روز چهارشنبه 14 مرداد ماه مدیران گروه های آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با آقای دکتر فرهاد رهبر (رئیس دانشگاه) دیدار کردند. آنان ضمن ذکر خدمات آقای دکتر حسینعلی عرب (دانشیار و رئیس بخش داروشناسی) خواستار کمک و وساطت ایشان برای آزادی دکتر شدند. لازم به ذکر است که دکتر عرب از حدود دو ماه پیش و به دنبال تجمع اساتید دانشگاه تهران در اعتراض به حوادث کوی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. بر اساس اطلاع واصله از خانواده ایشان، وی در سلول انفرادی نگهداری میشود.

 

2 -  نامه نگاری برای آزادی دکتر عرب :

 

شصت و دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران طی نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار تعجیل در آزادی دکتر حسینعلی عرب شدند. رونوشت نامه به رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم، رئیس دانشگاه تهران و دادستان تهران نیز ارسال شده است. متن نامه به شرح زیر است:

 

محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای

با عرض سلام و ادای احترام، به استحضار عالی میرساند که در تحصن اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران در مسجد دانشگاه که با دعوت همزمان ریاست محترم دانشگاه و انجمن اسلامی مدرسین برگزار شد، جهت استیفای حقوق از دست رفته دانشجویان مظلومی بوده است که به ناحق مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند. ابراز همدردی اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران از جمله آقای دکتر حسینعلی عرب (دانشیار و رئیس بخش داروشناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران) جهت تأکید در پیگیری حوقق دانشجویان بوده و اینکه افرادی مشخصی و با گرایش خاصی مسئول چنین گردهم آیی بوده باشند صحیح نمیباشد. متأسفانه با این اتهام برادر متهدمان جناب آقای دکتر حسینعلی عرب بازداشت شدند و علیرغم گذشت 45 روز، کماکان در سلول انفرادی به سر میبرند. جناب آقای دکتر حسینعلی عرب از نیروهای مذهبی، انقلابی و با سوابق جبهه ای بوده و همواره در خدمت جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند. ایشان در محیط کار خود به تعلق خاطر به نظام مقدس جمهوری اسلامی مشهور میباشند. ظن هر گونه اقدام غیرقانونی و ساختارشکنی از این همکار محبوس بطور یقین بسیار بعید و دور از ذهن بوده و ما انتظار داریم که مسئولین مربوطه با چهره های علمی و انقلابی برخورد متناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

با توجه به عنایت ویژه حضرتعالی به دانشگاهها و اساتید متهد، خواهشمند است به منظور تلطیف فضای موجود در دانشگاه تهران و ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش و آمادگی همگانی برای بازگشائی دانشگاه تهران در مهر ماه، استدعا دارد دستور فرمایند تا در آزادی همکار ارجمند جناب آقای دکتر عرب اقدامات عاجل صورت پذیرد.

اعضای هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، دوازدهم مرداد 1388

 

 

نظر شما
ادامه