کد خبر: ۳۸۴۲۳



رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت که لازم است شرایط را برای استفاده از ظرفیت نخبگان کشوری و استعدادهای درخشان در موسسه رازی فراهم کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود هاشم زاده» در نخستین جلسه گروه‌های تخصصی جدید که با حضور معاونان، مدیران، اعضای هیئت علمی و کارشناسان این موسسه برگزار شد، افزود: به همین منظور ستاد مرکزی توسعه تحقیقات بیولوژی کشور در موسسه رازی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: با ایجاد این ستاد مرکزی از فعالیت های جزیره ای جلوگیری به عمل آمده و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی کشور تحت رهبری و هدایت موسسه رازی برای تولید فرآورده‌های بیولوژیک کشور فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: موسسه رازی تنها مجتمع واکسن‌سازی در کشور است که علاوه بر توانایی تولید، فهم عمیق و صحیحی از واکسن دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی توسعه آزمایشگاه‌ها و بحث تحقیق و توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: باید با بهبود فرآیندها، تولیداتی داشته باشیم که علاوه بر تامین نیاز امروز، نیاز آینده را نیز پاسخگو باشیم.

رئیس موسسه رازی با اشاره به اهمیت نقش این گروه‌های علمی تصریح کرد: این گروه‌ها در آینده به دپارتمان‌هایی تبدیل خواهند شد که باید با توسعه و جذب نیرو، موضوع و ایده‌های پژوهشی و کاربردی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: تحقیقات در موسسه رازی باید در جهت بهبود فرآورده‌های فعلی و یا تولید فرآورده‌های جدید اعم از عفونی و غیرعفونی باشد؛ همچنین در تحقیقات دامپزشکی نیز مسئولیت داریم تا بر اساس نیازهای سازمان دامپزشکی کشور فعالیت کنیم.

هاشم زاده اضافه کرد: باید با همکاری و پشتوانه مجموعه موسسه رازی هدفی واحد برای ارتقای سطح این موسسه و موفقیت بیش از پیش آن دنبال کنیم.


نظر شما
ادامه