کد خبر: ۳۸۵۹۱


متخصصین دامپزشک، مرکز تخصصی درمان با ید رادیواکتیو  (رادیویدین) را در مرکز درمانی حیوانات "چستر گیت" انگلستان، جهت ارائه آخرین استاندارد‌های طلایی در درمان پرکاری تیروئید گربه‌ها  راه اندازی نمودند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این نخستین مرکز رادیویدین گربه‌ها در شمال غرب انگلستان در شهر چستر می‌باشد.

مرکز رادیویدین در اواسط نوامبر امسال برای اولین بار غربالگری گربه‌ها را آغاز نموده و اولین موارد درمانی را در اوایل دسامبر پذیرش نمود.

ارزیابی بیماران

در ابتدا گربه‌ها به صورت فردی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند، تا اطمینان حاصل شود که استفاده از ید رادیواکتیو و این روش، مناسب ترین گزینه درمانی برای بیماران می باشد.

این ارزیابی شامل مشاوره جهت بررسی تمام جنبه‌های درمانی، اندازه‌گیری فشار خون، نمونه‌های خون، بیوشیمی، اندازه‌گیری میزان T4 کل و آنالیز ادرار است.


میزان موفقیت بالا

علاوه بر آن، این مرکزامکان دارد بررسی‌های تکمیلی دیگری را نیز توصیه نماید. همانند اکوکاردیوگرافی یا سونوگرافی شکمی. زمانیکه گربه بیمار، به عنوان یک مورد درمانی مناسب این روش انتخاب گردید، نوبت دهی اصلی برای انجام فرآیند درمانی صورت می‌پذیرد.

حدود 95 درصد از گربه‌ها پس از تزریق یک دوز از ید رادیواکتیو درمان می‌شوند و نیازی به درمان بیشتری نیست. برخلاف روش جراحی، امکان آسیب به غده پاراتیروئید و متعاقب آن کاهش کلسیم که می تواند سلامت حیوان را به خطر بیندازد، وجود ندارد.

هدف از ساخت این مرکز

همچنین در مرکز جدید مکانی برای گذراندن دوره نقاحت گربه‌ها در نظر گرفته شده است. این بخش به صورتی طراحی شده که گربه ها به راحتی برای مدت زمان تعیین شده در آن استراحت نموده و دارای دیواره‌هایی بلند و تختخوابی راحت به همراه اسباب بازی های هیجان انگیز و نوری طبیعی می باشد.

«دکتر جان اینز» مدیر دامپزشکی مرکز می‌گوید: این کلینیک درمانی پیشرو در استفاده از آخرین دستاوردهای دامپزشکی جهت درمان گربه‌های بیمار بوده و دارای متخصصین دامپزشکی با دانش بالا و آخرین تجهیزات و امکانات پیشرفته می‌باشد.

منبع: Vet Times


نظر شما
ادامه