کد خبر: ۳۸۹۳۰

 
در پی قتل‌های سریالی گربه‌ها در لندن، پلیس در غرب نوروود در جنوب لندن، پوستری جهت توصیف شخص مظنون احتمالی این قتل‌ها منتشر نموده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، در طی دو سال گذشته پلیس بیش از 400 قربانی که شامل گربه‌ها، همچنین تعدادی خرگوش و روباه نیز بوده است را شناسایی کرده است.

لاشه‌ها و اجساد معمولا فاقد سر و دم بوده و شکم حیوانات باز شده و نشانگر مهارت قاتل در جراحی است!

«ایون جنکینز» پلیس مسئول این پرونده بارها شاهد این صحنه‌ها بوده است. وی می‌گوید: سر و دم قطع شده و شکم باز شده، بارها شاهد همین صحنه در مناطق مختلف بودیم.

 

این قتل‌ها از سپتامبر سال 2015 آغاز شد. جنکینز و همکارش در رابطه با این پرونده، شروع به تحقیقات نمودند. آنها جهت جمع‌آوری اطلاعات، نظرات دامپزشکان و صاحبان حیوانات را جویا شدند و نقشه و جدول زمانی حملات تهیه شد و پلیس اسکاتلندیار را در جریان یافته‌های خود قرار دادند.

آنها در پی یافتن الگوی رفتاری قاتل، متوجه شدند که لاشه گربه‌های به قتل رسیده، عمدا در نزدیکی مدارس، پارکها و یا حتی زیر پنجره منزل صاحب حیوان قرار داده می‌شود. فرضیه احتمالی کشته شدن گربه‌ها توسط  حیوانات دیگر سریعا رد شد.

بر اساس گزارشات اسکاتلندیار، پلیس بر این باور است که فرد یا گروهی از افراد مسئول این قتلها هستند. آژانس ملی جرائم، آسیب شناسی و دامپزشکی قانونی نیز موافق این موضوع می‌باشد.

دو گروه و انجمن حمایت اخلاقی از حیوانات، هر یک پاداشی معادل 5 هزار پوند (9000 دلار) را به عنوان جایزه برای دستگیری مجرم در نظر گرفته‌اند.

جنکینز و همکارانش نیز در جهت دستگیری قاتل و پیدا نمودن سر نخ در تلاشند. وی گمان می‌کرد شاید قاتل فردی است که تجارت جمجمه‌های حیوانات را به عهده دارد. اما این فرضیه نیز رد شد. وی گفت: با اینکه این فرضیه بسیار عجیب بود اما مواردی بوده است که افراد جمجمه حیوانات را به شکل غیر قانونی از چین وارد می‌کردند.


پلیس مشخصات قاتل را بر اساس شواهد موجود، به این صورت توصیف نموده است. وی فردی سفید پوست و حدود 40 ساله با قدی در حدود 1.8 متر است.

«وینسنت اگان» استاد روانشناسی دانشگاه ناتینگهام می‌گوید: قاتل یک فرد متخصص و ماهر است که از عملکرد پلیس کاملا آگاهی دارد که تاکنون موفق به دستگیری او نشدند. وی توانایی جذب حیوانات را دارد که به راحتی و بدون اینکه خراشیده و یا گاز گرفته شود، حیوانات به سمتش می‌روند. آنها را می‌کشد و جمجمه و سر را جدا نموده و بقیه لاشه را در جایی در منظر عمومی قرار می‌دهد. همه این کارها بدون سرو صدا و مخفیانه صورت می گیرد.

این نگرانی در عموم افراد شکل گرفته که آیا این قتل‌ها مقدمه‌ای برای شروع قتل افراد است یا خیر؟!

منبع: straitstimes و newsonline sg.news  و

نظر شما
ادامه