کد خبر: ۳۸۹۹۱



با عنایت به شرایط حساس منطقه از منظر تراکم واحدهای پرورش طیور، پرورش غیرمجاز طیور و ماکیان می‌تواند خسارات اقتصادی جبران‌ناپذیری را به صنعت مرغداری وارد کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: با عنایت به گزارش‌های واصله به دامپزشکی تاکستان، در خصوص وجود یک واحد غیرمجاز مرغ تخمگذار تجاری در منطقه خورهشت، بلافاصله کارشناسان این اداره به محل عزیمت نموده و نسبت به بررسی موضوع اقدام کرده و پس از تنظیم صورتجلسه، نمونه‌برداری برای انجام آزمایش‌های مربوطه انجام شد.

«دکتر محمد رضا آذربایجانی» تشریح کرد: پس از ۲ نوبت کارشکنی صاحب مرغداری، نهایتا کلیه مرغ‌های مذکور با همکاری مامورین کلانتری یحیی آباد و با حضور یگان امداد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان تاکستان با در نظر گرفتن چارچوب قانونی و شرایط بهداشتی به کشتارگاه مرغ آبیک اعزام و کشتار شد.

دکتر آذربایجانی اظهار داشت: این اداره برای حفظ سلامت و برقراری امنیت زیستی و حمایت از سرمایه‌گذاران قانونی (مرغداران دارای پروانه) از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و با تمام توان و قاطعیت کامل با متخلفین و تهدیدکنندگان این امر برخورد قانونی را به عمل خواهد آورد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از همکاری مسئولین قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین به مدیران واحدهای پرورش طیور توصیه کرد با عنایت به شروع فصل سرما ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای را در واحدهای تحت پوشش رعایت نمایند.



نظر شما
ادامه