کد خبر: ۳۹۴۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان‎غربی، خراسان رضوی، مریوان، قم و هرمزگان

 

احراز رتبه اول کشوری طرح سنجش میزان رضایت مندی ارباب رجوع توسط دامپزشکی آذربایجانغربی
 
اداره کل دامپزشکی آذربایجانغربی براساس ارزیابی های بعمل آمده موفق به احراز رتبه اول کشوری طرح سنجش میزان رضایتمندی ارباب رجوع در بین ادارات کل دامپزشکی کشور گردید.
به استناد اعلام معاون نوسازی و تحول اداری معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، اداره کل دامپزشکی آذربایجانغربی در طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارایة خدمات دامپزشکی با کسب 54/89 امتیاز موفق به احراز رتبه اول طرح جلب رضایتمندی ارباب رجوع در بین ادارات کل دامپزشکی کشور و رتبه اول در گروه موسسات تولیدی استان آذربایجانغربی گردید.
لازم به ذکر است همه ساله در راستای تحقق و اجرای ایده های دولت و عمل به شعار «دولت پاسخگو» و با استناد به ارایة خدمات با کیفیت و مطلوب به مردم و برخورد مناسب با مراجعان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان از دستگاه های دولتی، «طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری» مصوب هیات محترم وزیران، طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارایة خدمات دستگاه های عمومی و دولتی اجرا می گردد.

------------------------------------------------

 

اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی خواستار تسریع در اختصاص اعتبارات خشکسالی شد
 
 اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با توجه به شرایط فعلی و لزوم ادامه فعالیت های پیشگیرانه در جهت رفع عوارض سوء خشکسالی خواستار تسریع در اختصاص اعتبارت خشکسالی شد.
رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به بحران خشکسالی طی سال های گذشته و ادامه آن در سال جاری، اظهار داشت: تمامی دام های استان اعم از سبک و سنگین و نیز طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم به نوعی با خسارات ناشی از  این پدیده مواجه شده اند.


دکتر حمید افشاریان افزود: در سال گذشته اعتبارات مناسبی در جهت مقابله با عوارض سوء خشکسالی از ناحیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به این مجموعه اختصاص یافت و این موضوع باعث شد تا اقدامات مناسبی در جهت رفع مشکلات دامداران و کنترل عوارض خشکسالی صورت گیرد و این در حالی است که با گذشت بیش از 7 ماه از سال، هنوز اعتباری در این جهت اختصاص داده نشده است.
وی افت وزن تولیدات دامی از قبیل؛ گوشت، پشم، شیر و ... کاهش دام های مولد و در نهایت تلفات دام ها در نتیجه بروز بیماری را از عمده ترین عوارض خشکسالی در دام ها اعلام کرد و با تاکید بر ضرورت جبران خسارات ناشی از خشکسالی در جمعیت دامی، بویژه دام سبک که خسارت پذیری بیشتری نسبت به این پدیده از خود نشان داده است به دامداران توصیه کرد، دام های مازاد بر نیاز و حیوانات ضعیف و بیمار را از گله خارج نموده و تعداد دام گله خود را با در نظر گرفتن وضعیت تامین علوفه و سایر مایحتاج مورد نیاز، تنظیم نمایند. 
افشاریان یادآور شد در برنامه های اجرا شده توسط دامپزشکی استان طی سال های گذشته به جهت رفع عوارض سوء خشکسالی، کلیه دام های مناطق متاثر از این پدیده، تحت پوشش رایگان واکسیناسیون علیه بیماری های واگیر  و انگلی قرار گرفتند و نهاده های دامی و مکمل های درمانی در بسته های ممهور به مهر رایگان توسط دامپزشکی در اختیار دامداران قرار داده شده است.
رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی میزان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح های پیشگیرانه را در سال جاری را حداقل 15 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در سال گذشته با استفاده از 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته توسط استانداری از محل اعتبارات خشکسالی، بیش از 18 میلیون متر مربع جایگاه دامی و بیش از 3 میلیون و 600 هزار راس دام سمپاشی شدند و همچنین 4 میلیون و 307 هزار دام و طیور تحت پوشش عملیات مختلف مایه کوبی قرار گرفتند. وی یادآور شد در این راستا85 هزارکیلوگرم مکمل غذایی رایگان نیز بین دامداران استان در سال گذشته توزیع شده است.

----------------------------------------------------

 

سیستم فعال بازرسی قرنطینه ای و بهداشتی در دامپزشکی مریوان
 
داشتن سیستم قرنطینه ای فعال و دارای توان بالا در ضدعفونی، گندزدایی وسایط نقلیه و همچنین مایه‌کوبی دام‌ها در مبادی ورودی مرزهای کشور از فاکتورهای مهم و اساسی در امر پیشگیری و ورود انواع جانداران و عوامل بیماریزای دامی و انسانی با توجه به بروز انواع بیماریهای نوپدید می‌باشد.
دکتر مخدوم مدیر کل دامپزشکی کردستان با اعلام ضدعفونی بیش از 77 هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در شش ماهه اول سال در داکت ضدعفونی مریوان افزود: در طی این مدت از 670 تن ماهی خوراکی و بیش از 75 هزار قطعه ماهی زینتی و بیش از 92هزار تخم مرغ نطفه‌دار بازرسی بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی مریوان بعمل آمده و گواهی بهداشتی حمل صادر گردیده است.
وی افزود: در همین مدت در شهرستان مریوان بیش از 3هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از 736 هزار قطعه طیور در کشتارگاه صنعتی مریوان تحت نظر بازرسین بهداشتی کشتار و مقدار 1627 تن گوشت سفید و قرمز بهداشتی روانه بازار مصرف گردید. مخدوم در پایان سخنان خود از مردم استان درخواست کرد از مصرف گوشتهایی که فاقد مهر بهداشتی بوده و تحت نظر بازرسین بهداشتی کشتار نشده اند جدا خوداری نمایند.

-------------------------------------------------

 

کشف و معدوم‌سازی خمیر مرغ غیربهداشتی در قم
 
پیرو گزارشات مردمی به اداره کل دامپزشکی استان قم در خصوص تهیه خمیرمرغ غیربهداشتی در جاده قمرود، کارشناسان بهداشت این اداره کل بلافاصله با مراجعه به مکان مورد نظر بیش از یک هزار و 700 کیلوگرم خمیر مرغ غیربهداشتی را در محل کشف کردند که با هماهنگی نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرگانی استان نسبت به تهیه صورت جلسه اقدام و پس از طی مراحل قانونی محموله مذکور با انتقال به کارخانه تبدیل ضایعات معدوم گردید. در این رابطه دو نفر بازداشت و مکان فوق نیز پلمپ گردید.
-------------------------------------------------

 

دیدار مسئولان و کارکنان دامپزشکی هرمزگان با نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری
 
جمعی از مسئولین و پرسنل اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان با نماینده مقام معظم رهبری در استان و نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.
در این جلسه ابتدا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از روند نظارت شرعی بر کشتارگاه ها و در خصوص اطلاع رسانی در رابطه با آبزیان و کارگاههای عمل آوری و بازارماهی فروشان مطالبی را به اختصار بیان نمود.
در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان در گزارشی به فعالیتهای انجام شده و خدماتی که از ناحیه ادراه کل دامپزشکی به دامداران و صادرکنندگان و واردکنندگان مواد خام دامی و نظارت بر بهداشت عمومی ارائه می‌شود، پرداخت و خواستار عنایت به بحث های مربوط به دامپزشکی از نماینده مقام معظم رهبری در استان شدند و کمبود نیروی انسانی و اعتبارات را با توجه به گستردگی حجم کار از مشکلات و مسائل مهم استان برشمرد.
در ادامه آیت الله نعیم آبادی ضمن رضایت و خرسندی از مجموعه فعالیت های دامپزشکی که در بحث حلیت و سلامت انجام گرفته بود قدردانی نموده و اظهار داشت باید با توکل به خدا و با همت بالای خود نسبت به خدمات رسانی بیشتر به مردم تلاش کنیم.
وی همچنین تاکید نمد که در خصوص اطلاع رسانی از فعالیت های انجام شده به مردم و مرزنشینان اهتمام لازم را هر چه بیشتر انجام دهید تا مردم از فعالیت های انجام شده آگاهی لازم را بدست آورند و نباید به سمینار و همایش اکتفاء کرد.
ایشان افزود: باید از حمایت مردمی استفاده کرد چون کار شما جدی است باید اطلاع رسانی به نحو احسن انجام پذیرد.
آیت الله نعیم آبادی گفت: در بعضی ادارات با ترافیک و انبوه نیرو مواجه هستیم و در بعضی ادارات مانند اداره شما با کمبود نیرو که این مسئله را باید به وزارت خانه ها منتقل کرد.

نظر شما
ادامه