کد خبر: ۳۹۸۳۲

 

با توجه به گزارش موارد ابتلای انسانی بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور چین، توریست‌ها و مسافرین بایستی دقت لازم را کنترل موارد بهداشتی، مراقبت بیشتر از خود و عدم تماس با پرندگان زنده داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، اکثریت موارد انسانی گزارش شده در چین در تماس نزدیک با پرندگان بوده‌اند و منبع اصلی عفونت در چندین استان چین و تایوان واقع شده است.

 

از این رو به مسافرین توصیه می‌شود که از قرار گرفتن در معرض طیور زنده اجتناب نموده و قبل از شروع مسافرت با پزشک خود در رابطه با تجویز واکسن بررسی‌های لازم  و خطرات ناشی از این بیماری مشورت نمایند. این هشدار مربوط به سال نو چینی که در تاریخ 28 ژانویه آغاز می‌شود نیز می‌باشد.

توریست‌ها در این برهه زمانی باید دقت کافی داشته باشند که در سفر به مناطق آلوده نظیر چین، هنگ‌کنگ و یا تایوان، نهایت مراقبت و دقت لازم را بعمل آورند. بویژه افراد از مراجعه به بازار فروش پرندگان زنده در این کشورها اکیدا خودداری نمایند.

 

همچنین مسافرینی که در طی 10 روز پس از بازگشت از این کشورها، دارای علایمی مشابه آنفلوانزا بودند، بایستی سریعا به پزشک و مراکز درمانی مراجعه نمایند.

علایم این بیماری شامل تب، درد بدن، خستگی، سرفه خشک، گلودرد، اسهال، تهوع، استفراغ و خواب‌آلودگی می‌باشد.

منبع: getsurrey



نظر شما
ادامه