کد خبر: ۴۰۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



«صبوحی» مدیرکل به همراه «شریفی» معاون نظارت مالی و رئیس خزانه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، به همراه «دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از یکی از واحدهای درحال معدوم سازی طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بازدید و از نزدیک با ورند معدوم سازی آشنا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ در این بازدید، دکتر موحدی توضیحاتی در خصوص روند شناسایی واحدهای یا کانون های آلوده، نمونه برداری، قرنطینه کانون مشکوک، آزمایشات و عملیاتی که بعد از مثبت شدن نتیجه آزمایش انجام می شود، به بازدید کنندگان ارائه داد.

در خصوص پرداخت غرامت به پرورش دهنده‌گان و افرادی که طیور زنده آنان معدوم شده، گفت: پرورش طیور یک چرخه اقتصادی بسیار گسترده است که در صورت بروز هرگونه مشکل در هر یک از این مسیر، می تواند مشکلات اقتصادی متعددی را باعث شود، لذا پرداخت غرامت در کوتاهترین زمان در جلوگیری از بروز این مشکلات بسیار اهمیت دارد.

دکتر موحدی در توضیحات خود ضمن اشاره به این موضوع که این ویروس بسیار تهاجمی عمل می کند و در صورتی که معدوم سازی به خوبی و سریع صورت نگیرد سبب گسترش سریع بیماری در منطقه می شود، اظهار داشت: از زمان بروز بیماری تاکنون مسئولان و کارشناسان دامپزشکی در اداره کل و شبکه های دامپزشکی چه در بخش فنی و اداری کاملاً درگیر بودند و در تمام مراحل با یکدیگر همکاری می کنند تا این اقدامات در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان و کارشناسان در قسمت های مختلف دامپزشکی بدون هیچ چشم داشتی در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری در سال گذشته و امسال خدمت رسانی نمودند و اگر این زحمات شبانه روزی نبود، مطمئناً خسارات بیشتری به صنعت پرورش طیور و بیت المال وارد می‌شد.

مهندس صبوحی ضمن عرض خسته نباشید به مدیران و کارشناسان دامپزشکی استان، بیان داشت: این تلاش ها از چشم مسئولین پنهان نیست ولی تا در مرحله عمل قرار نگیرند، درک صحیحی از این تلاش ها و اتفاقات پیش آمده به دست نمی آورند و مطمئنا اگر تلاش مسئولان و کارشناسان دامپزشکی نبود، صنعت پرورش طیور استان با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در حین بازدید از چگونگی روند معدوم سازی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص منابع در زمان مناسب در پرداخت غرامت ها مشکلی برای پرورش دهندگان بوجود نیاید.

در مسیر بازدید از شهرستان گلپایگان مهندس صبوحی از پست های ثابت و سیار قرنطینه دامپزشکی که در مسیر وجود داشت بازدید نمود و با روند برخورد با خودروهای حمل طور زنده و فرآورده های خام دامی آشنا شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
مردم برای گرفتن بودجه بیشتر چه کارها که نمیکنند.
قابل توجه سایر مدیران کل به ویژه مدیر کل دامپزشکی استان...
نظر شما
ادامه