کد خبر: ۴۰۱۸۱
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، خواستار حمایت دستگاه قضا از دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان، «دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان به همراه دکتر ابراهیم توکل، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دنا با ملک‌حسینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار که همزمان با ایام‌الله دهه فجر و با محوریت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت پذیرفت بهمنش از همکاری بسیار خوب مجموعه دادگستری، دادستانی و مراجع قضایی شهرستان دنا در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی که عامل بسیار مهمی در بازدارندگی جرائمی از قبیل عرضه و کشتار غیر مجاز، عرضه و پرورش بچه ماهی  غیرمجاز در مراکز پرورش شهرستان که در برخی موارد توسط افراد فرصت طلب و سودجو بر خلاف موازین و ضوابط بهداشتی دامپزشکی انجام می‌گیرد، تقدیر و تشکر کرد.

وی حمایت بیشتر دستگاه قضا از اداره دامپزشکی با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و استان، کنترل ورود و خروج خودروهای حمل کود مرغی و طیور که به صورت غیرمجاز به استان و شهرستان است را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اداره دامپزشکی با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی به صورت فعال در زمینه حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و کنترل بیماری‌های مشترک تلاش نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با آن برخورد و مراتب را به مراجع قضایی معرفی کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: امروزه  با توجه به صنعتی شدن پرورش دام و طیور، تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه بسیار فراگیرو گسترده‌تر شده که در این راستا بایستی تلاش شود پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی انجام شود تا فرصت تخلف از سوء استفاده کنندگان بهداشت عمومی سلب گردد.

در ادامه در ادامه ملک‌حسینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا ضمن خیرمقدم به مدیرکل دامپزشکی و هیئت همراه، نقش دامپزشکی را در سلامت جامعه مهم ازریابی کرد و از زحمات دامپزشکی قدردانی نمود.

وی با تشریح شرایط کشور و شهرستان به منظور جلوگیری از ورود این بیماری تاکید مجدد کرد و گفت: که در این مورد خاص نیز همانند سایر مسائل بهداشتی،  همکاری کامل با اداره دامپزشکی را خواهد داشت.

 
 
نظر شما
ادامه