کد خبر: ۴۰۱۹۷
 

مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان گلستان از اجرای نمایش بیماری آنفلوانزا در مدارس شهرستان گمیشان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، «سید مصطفی صداقت» گفت: با توجه به نقش و تاثیرگذاری آموزش همگانی و اطلاع رسانی درمورد اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و راههای پیشگیری و مقابله با آن، همزمان با دهه مبارک فجر نمایشی با موضوع آشنایی و نحوه انتقال بیماری از پرندگان وحشی به پرندگان خانگی در مدارس شهرستان گمیشان و با بازی خود دانش آموزان اجرا شد، که این نمایش جذاب با هماهنگی و همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.

صداقت افزود: نویسندگی و تنظیم این نمایشنامه را دکتر اسمعیل پژوهنده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گمیشان بر عهده داشته و در دو  قسمت جداگانه در سطح دانش آموزان دختر و پسر تمرین و به اجرا درآمده است.

«دکتر اسمعیل پژوهنده» نویسنده این نمایشنامه نیز اظهار داشت: بهترین و موثرترین راه برای افزایش سطح فرهنگ و آگاهی بهداشتی جامعه خصوصاً در بین دانش آموزان، آموزش تصویری به ویژه از طریق نمایش است که علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر، دارای جذابیت و نشاط بیشتری نیز برای مخاطب دانش آموز است.

گفتنی است: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مسری با تلفات بالا در پرندگان بوده که در فصل مهاجرت پرندگان در کشور به خصوص مناطق شمالی دارای اهمیت فراوانی است.

 
 
نظر شما
ادامه