کد خبر: ۴۱۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



آخرین جلسه هماهنگی شبکه های دامپزشکی در سال 96 با حضور معاون بهداشتی پیشگیری سازمان، مدیر بخش دامپزشکی سازمان تات و همچنین مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استان گیلان، «دکتر سهراب عاقبتی» مدیر کل دامپزشکی گیلان، در ابتدای این نشست به ارائه عملکرد دامپزشکی استان در حوزه‌های نظارت بهداشتی‌، مبارزه با بیماری‌های دام و طیور (آنفلوانزای پرندگان)، آبزیان، قرنطینه و تشخیص و درمان پرداخت.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته آزمایشگاه مرکزی استان در زمینه تشخیص بیماری‌ها اشاره نمود و به انتخاب آن بعنوان آزمایشگاه منطقه‌ای در زمینه تشخیص بیماری‌های ویروسی ماهیان گرم آبی و دریایی در منطقه شمال و شمالغرب کشور اشاره نمود.

وی در ادامه عملکرد مهم و شاخص استان را تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام بعنوان تنها استان در کشور عنوان نمود . وی سپس به مجموعه اقدامات سریع و به موقع اداره کل در زمینه تشخیص تحت تیپ جدید شناسایی شده در استان و جلوگیری از انتشار آن به سایر مناطق اشاره و از شبکه های دامپزشکی شهرستانها در این زمینه قدردانی نمود.

در ادامه جلسه نیز روسای ادارات ستادی و شبکه های دامپزشکی شهرستانها به ارایه نقطه نظرات و بیان مشکلات اداره متبوع پرداختند. سپس «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی ضمن تشکر از ارایه گزارش عملکرد صورت گرفته اداره کل و همچنین اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه های مختلف، به سوالات مطرح شده توسط روسای ادارات ستادی و شبکه های دامپزشکی شهرستان‌ها پاسخ داده و جهت پیگیری مشکلات مطرح شده قول مساعد دادند.

وی اظهار داشت: در زمینه پیشگیری از بیماری تب برفکی در سال گذشته بیش از 35 میلیارد ریال واکسن تب برفکی خریداری کردیم و بدنبال تدوین استراتژی‌های کنترلی در 5 محور هستیم که محور پنجم این برنامه‌های کنترلی، مانیتورینگ و ارزیابی است که در برنامه‌های ما گنجانده شده است.

وی از تعدد دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های صادر شده که گاهی فقط برای یک موضوع خاص صادر شده انتقاد کرد و از شروع اصلاح آنها در دفاتر فنی خبر داد.

خانم دکتر حیدر نژاد نیز به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌ها اشاره نموده و از آمادگی کامل سازمان تات در زمینه اجرایی نمودن آموزش گروه‌های هدف شامل تولید‌کنندگان و بهره برداران فعالیتهای مرتبط در حوزه دامپزشکی خبر داد.

در خاتمه جلسه نیز «دکتر اکبر شاهی» آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان در جهان و کشور و نیز اقدامات سازمان در زمینه کنترل بیماری و نیز طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرای دفتر طیور در سال آتی را تشریح کرد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
نتایج اقدامات ؟
نظر شما
ادامه