کد خبر: ۴۱۱۸۲



استاندار کردستان گفت: فعالان بخش خصوصی دامپروری استان از حوزه دامپزشکی رضایت دارند و این نتیجه تلاش‌های جدی مدیرکل این دستگاه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بهمن مرادنیا» صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان‌ دامپزشکی کشور، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور فعالان بخش خصوصی حوزه دامپروری و کشاورزی استان داشتم، همواره در این حوزه ابراز رضایت فراوانی کرده‌اند.

استاندار کردستان تصریح کرد: دلیل اصلی این رضایت‌مندی وجود مدیرکل دامپزشکی کردستان است که در عرصه کار و نظارت در واحدهای تولیدی است.

به گفته مرادنیا، حساسیت در بخش دامپزشکی مخصوصاً در استان کردستان که یک استان مرزی‌ است و از سوی دیگر سرمایه اصلی استان دام و طیور است، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی عنوان کرد: اگر استان کردستان در زمینه دام و طیور آسیب ببیند، مشکلات فراوانی در زمینه سرمایه برای آن پیش می‌آید، لذا باید برای حفظ این سرمایه عظیم استان تلاش شود؛ ضمن اینکه باید به بحث صادرات بیشتر ورود پیدا کنیم و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در بحث صادرات در بخش دام و طیور باید ذائقه کشور مقصد را شناسایی کرد و براساس آن اقدام به صدور گوشت کنیم.

مرادنیا تصریح کرد: بحث اقتصادی و تجاری در دنیا توجیه خاص خود را دارد و بهترین شکل در این حوزه این است که با کشورهایی ارتباط داشته باشیم که بیشترین مبلغ را بابت گوشت پرداخت می‌کنند.

وی اذعان داشت: اگر دولت یارانه‌ای برای صادرات گوشت به کشورهای عربی اختصاص دهد، می‌توان ذائقه مردم این کشورها را با گوشت صادراتی کشورمان عادت دهیم.

استاندار کردستان گفت: امیدواریم با عزمی که در بین مجموعه کشوری و استانی دامپزشکی وجود دارد شاهد رفع مشکلات و توسعه اهداف باشیم.


 

نظر شما
ادامه