کد خبر: ۴۱۷۴۲


«دکتر محمد مهدی حسن پور» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد خبر از کشف و ضبط یک واحد صنفی غیر مجاز با بیش از ۷۵ قلم انواع داروهای غیر مجاز و مکمل‌های تاریخ گذشته زنبور عسل داد.

به گزارش حکیم مهر روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد، دکتر محمد مهدی حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد ضمن اعلام این خبر گفت: با عنایت به گزارشات مردمی واصله مبنی بر توزیع انواع داروهای غیر مجاز زنبور عسل در یک باب مغازه عسل فروشی و ملزومات آن واقع در شهرستان نجف آباد، با اعزام کارشناسان واحد تشخیص و درمان این شبکه به محل بازرسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: از واحد مذکور تعدادی بیش از ۷۵ قلم انواع داروهای غیر مجاز و مکمل‌های تاریخ گذشته به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون ریال کشف که پس از هماهنگی با نیروی محترم انتظامی و مقام قضایی جمع آوری گردید و پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی ارجاع گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد با بیان این که مصرف داروهای غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته باعث عدم پاسخ به درمان مناسب و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود افزود: عده‌ای سودجو، خارج از مقررات دامپزشکی، با واردات و توزیع داروی غیرمجاز، بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.

دکتر حسن پور از زنبورداران تقاضا کرد: داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیکی، سموم و مواد ضدعفونی را تنها از داروخانه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، انقضاء پروانه بهره‌برداری و مجوز صادره از سوی دامپزشکی توجه نمایند.


نظر شما
ادامه