کد خبر: ۴۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: به منظور درمان حیات وحش زخمی و آسیب دیده، درمانگاه تخصصی در زنجان ایجاد می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی قره چه لو» افزود: کار مطالعه و طراحی ساخت این درمانگاه تخصصی انجام شده است و امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: این درمانگاه در محوطه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان واقع در ابتدا جاده ترانزیت زنجان - تبریز، ایجاد خواهد شد و اعتبار اولیه آن نیز تامین شده اما نیازمند حمایت های مالی مسئولان استان است.

قره چه لو افزود: در زمان حاضر اداره کل دامپزشکی استان زنجان بر حسب تفاهمنامه فی مابین، نسبت به مداوای حیات وحش آسیب دیده، همکاری بسیار خوبی دارد که این قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: برخی از گونه های جانوری هنگام عبور از عرض جاده بر اثر برخورد با خودروهای عبوری و پرندگان شکاری نیز در حین شیرجه به منظور شکار دیگر پرندگان با سیم های برق، برخورد می‌کنند که برای نجات جان آنها نیاز به درمانگاه تخصصی است.

رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: درحال حاضر حیات وحش زخمی و آسیب دیده این استان پس از مداوا و درمان تخصصی به منظور بهبودی کامل به مرکز نگهداری حیات وحش دشت سهرین زنجان، منتقل می شوند.

قره چه لو با بیان اینکه این مرکز، مامن گونه های جانوری اعم از پستانداران و پرندگان زخمی و آسیب دیده است افزود: جانورانی که به دلیل داشتن جراحت و بیماری از طبیعت جدا می شوند در این مرکز تحت مراقبت های دامپزشکی قرار گرفته و پس از درمان، بهبود و تیمار در زیستگاه اصلی رهاسازی می شوند.

وی یادآور شد: پارسال 80 فقره گونه جانوری اعم از پرنده و پستاندار برای درمان و تیمار در این مرکز پذیرش شدند که 80 درصد این حیوانات آسیب دیده پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگشتند.

قره چه لو اظهار کرد: متاسفانه اغلب گونه های جانوری به دلیل سنگدلی و خودخواهی برخی افراد بر اثر شلیک گلوله و یا زنده گیری به منظور نگهداری به عنوان حیوان خانگی، زندگی طبیعی خود را از دست می دهند و این کار ناجوانمردانه، جفا بر حیات وحش منطقه و زیبایی های طبیعت است.

به گزارش ایرنا، مرکز نگهداری حیات وحش زنجان، سال 86 در منطقه تحت مالکیت این اداره کل واقع در باغ دشت سهرین ایجاد شده و وسعت آن حدود سه هکتار است.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
بنام خدا.
با سلام.
اگر همکاران تخصص های لازم را داشته باشند ایرادی ندارد. اما تا آنجایی که بنده اطلاع دارم zoo animal. کسی در ایران این تخصص را ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که صرف ساخت درمانگاه برای حیوانات حیات وحش برخلاف حیوانات خانگی کافی نیست و حتما نیاز به مرکز بازپروری و آماده سازی قبل از آزاد شدن در طبیعت دارند که باید برای این درمانگاه در نظر گرفت
نظر شما
ادامه