کد خبر: ۴۱۹۰۱



رئیس شورای اسلامی روستای فوسک از توابع کوهپایه از کشتار بی رحمانه 99 راس گوسفند در این روستا توسط افراد ناشناس خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد پشت شیرانی» افزود: طبق اعلام نیروی انتظامی عاملان این اقدام که به ظاهر 2 نفر بودند، شبانه با موتورسیکلت وارد محدوده روستای فوسک شده و نقشه شیطانی خود را عملی کردند.

وی اظهار داشت: این افراد وارد آغل دامها شده و حلق 87 بز و میش بزرگ و 12 گوسفند چند ماهه را بریده و آنها را رها کرده اند.

وی تاکید کرد: ماموران انتظامی پس از اطلاع از این موضوع با حضور در صحنه اقدام به صورت جلسه کرده و در حال پیگیری و دستگیری مسببان این عامل غیر انسانی هستند.

براساس این گزارش به علت دیر متوجه شدن صاحب این دامها، همه گوسفندان تلف شدند.

روستای فوسک در 20 کیلومتری دهستان کوهپایه از توابع کرمان واقع شده است.

دق‌ دلی و کشتار بی‌رحمانه‌ حیوانات!
 
محمد لطیف کار فعال رسانه‌ای در استان کرمان در کانال یاددنوشت خود مطلبی با عنوان دق‌ دلی و کشتار بی‌رحمانه‌ی حیوانات را انتشار داده و از رفتارهای غیر انسانی و اخلاقی برخی‌ها نسبت به حیات حیوانات گلایه کرده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از کرمان آنلاین، این فعال رسانه‌ای در مطلب خود چنین آورده است: شب گذشته در اینستاگرام تصویر دو تن شکارچی‌نما را دیدم که در یک منطقه‌ی کوهستانی، مشغول زجرکش کردن دو حیوان زبان بسته بودند، و در همان‌حال در مقابل دوربین موبایل، با ژست‌های قهرمانانه‌ای، شوق و ذوق خود را از این اقدام رذیلانه‌ به رخ می‌کشیدند!

نمونه‌ی دوم مشابه این اتفاق، خبری است که امروز به نقل از خبرگزاری ایرنا خواندم. رئیس شورای اسلامی یکی از روستاهای توابع کوهپایه از کشتار بی‌رحمانه‌ی ۹۹ راس گوسفند توسط افراد ناشناس خبر داده است.

او با اشاره به اعلام‌ نیروی انتظامی می‌گوید: عاملان این اقدام ۲ نفر بوده‌اند؛ و در ادامه می‌افزاید: شبانه با موتورسیکلت وارد محدوده‌ی روستا شده و پس از ورود به آغل دام‌ها، حلق ۸۷ بز و میش بزرگ و ۱۲ گوسفند چند ماهه را بریده و آن‌ها را رها می‌کنند.

به اصل ماجرا که دلیل این خون‌ریزی واقعا چه بوده فعلا کاری ندارم. به نظرم هردو اتفاق اما از یک جنس‌اند و نشانگر آن هستند که گاه خشونت چگونه می‌تواند تا مغز استخوان ما نفوذ بکند و در همان‌حال ما از آن غافل مانده‌ایم!

حتم دارم در این دو روز ده‌ها خشونت مشابه دیگر نسبت به حیوانات رخ داده که من و شما از آن‌ها بی‌خبریم. لابد این بی‌خبری به ما آرامش هم می‌دهد! نمی‌دانم اگر این حیوانات مظلوم، زبان سخن گفتن داشتند در باره‌ی رفتارهای ما انسان‌ها چه قضاوتی می‌کردند؟


نظر شما
ادامه