کد خبر: ۴۲۰۳۴



مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور گفت: این پروژه از سال ۹۰ آغاز شده اما هنوز نتوانسته‌ایم آن را به سرانجام برسانیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار داشت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور یکی از مهمترین آزمایشگاه‌های شرق کشور است که طرح آن از سال ۹۰ در استان کلید خورد اما با کمبود اعتبارات در سازمان دامپزشکی تاکنون در حد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.

وی اهمیت احداث این آزمایشگاه را به لحاظ شرایط جغرافیایی استان یادآور شد و افزود: وجود این آزمایشگاه می‌تواند برای استان با وجود صنعت طیور و همچنین هجمه‌هایی که از نظر آلودگی با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان به لحاظ بیوتروریسم وجود دارد بسیار سودمند باشد.

اصغر زاده از مسئولان استانی خواست در این زمنیه به دامپزشکی کمک کنند تا اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز هر چه زودتر تخصیص یابد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی قول تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی رئیس سازمان دامپزشکی کشور برای این آزمایشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای تکمیل این پروژه حدود سه میلیارد تومان اعتبار استانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به تورم و نوسانات اقتصادی هر چه این پروژه به عقب بیوفتد استان به لحاظ موقعیت‌هایی که در صادرات و دیگر نکات مورد نظر در این زمینه دارد دچار مشکل می‌شود.


نظر شما
ادامه