کد خبر: ۴۲۱۶۱



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌ منظور اطمینان مردم از حلیت گوشت مصرفی، روحانیون ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر بوده و در امر نظارت بر ذبح شرعی فعالیت می‌نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «حجت الاسلام خادمی» با بیان این خبر گفت: باتوجه به تاکیدات دین مبین اسلام، آیات قرآن کریم مبنی بر مصرف غذای حلال و طیب بودن غذای روزمره مردم و امتناع و امساک از خوردن غذاهای حرام، این دفتر بر اساس قانون نظارت شرعی بر صید و ذبح مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی کشتارگاه‌های دام وطیور استان را موظف به حضور روحانیون ناظر بر ذبح شرعی نموده که به حمداله این مهم در کهگیلویه وبویراحمد محقق گردیده است.

وی از آموزش همه ذابحین فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد و گفت: هرساله آموزش‌های لازم به ذابحین داده می شود که در پایان هر دوره آزمون‌های لازم بعمل آمده و کارت شناسایی صادر می‌گردد که این ذابحین می‌توانند در فعالیت‌های این دفتر در ایام عید سعید قربان و ماه‌های محرم و صفر که مردم نسبت به ذبح دام بعنوان نذورات اقدام می‌نمایند می‌توانند با این دفتر همکاری نمایند.

حجت الاسلام خادمی افزود: حضور ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی برای همه کشتارگاه‌ها الزامی بوده و بدون حضور آنها فعالیت کشتارگاه ممنوع می‌باشد.

این مقام مسئول در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به سایر فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: بازدید مستمر از نحوه نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان بصورت ماهیانه و فصلی، ساماندهی ذابحین آموزش دیده و صدورت کارت شناسایی ویژه ذبح شرعی، برگزاری دوره‌های آموزشی و عقیدتی جهت کارکنان و ... از جمله فعالیت‌های این دفتر می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد مردم استان نسبت به حلال بودن و بهداشت گوشت و مرغ استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان که زیر ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی روانه بازار مصرف گردیده اطمینان خاطر داشته و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.



 

نظر شما
ادامه