کد خبر: ۴۲۱۷۳
 

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه قطعا باید تشکیلات واکسن سازی وابسته به دولت در کشور وجود داشته باشد، گفت: هیچ سخن و کلامی در جهت تضعیف موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی قابل قبول نیست و باید با تخصیص بودجه های مناسب در جهت بهسازی و نوسازی این موسسه گام برداشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مصطفی پیغمبری» با اشاره به اینکه موسسه رازی با قدمتی در حدود یک قرن، از افتخارات کشور محسوب می شود، اظهار کرد: این موسسه در مقاطع مختلف خدمات بسیار بزرگ و شایسته ای به کشور ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت این موسسه افزود: به هیچ وجه این موسسه نباید تضعیف شود و باید هرچه بیشتر در راستای توانمندسازی این موسسه مهم و استراتژیک در کشور گام برداریم.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی خاطرنشان کرد: درعین حال که از توان و ظرفیت های بخش خصوصی برای تولید واکسن و فرآورده هایی از این قبیل استفاده می کنیم، موسسه رازی نیز باید همچنان استوار به فعالیت خود ادامه دهد، چراکه تولید واکسن از مسائل حاکمیتی است.

دکتر پیغمبری با اشاره به اینکه مخالف خصوصی سازی نیستم و بخش خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند، اظهار کرد: همانطور که برای سایر مشکلات کشور و خنثی سازی اهداف شوم دشمنان، پدافند ایجاد می شود، باید بحث واکسن که با بیوتروریسم و سلامت مردم و سرمایه های دامی کشور در ارتباط است نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع باید تشکیلات واکسن سازی وابسته به دولت در کشور وجود داشته باشد، افزود: این موارد خط قرمزهای کشور و نظام است و باید در برابر خصوصی سازی موسسه رازی محکم ایستادگی کرد.

رئیس گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم تصریح کرد: هیچ سخن و کلامی در جهت تضعیف موسسه رازی قابل قبول نیست و می بایست با تخصیص بودجه های مناسب در جهت بهسازی و نوسازی ساختمان ها و خطوط تولید این موسسه گام برداشت.

 
 
نظر شما
ادامه