کد خبر: ۴۲۲۰۰


فرماندار فردوس گفت: دامپزشکی جزو علوم پایه است و بسیاری از مباحث پزشکی با این حوزه مرتبط می‌باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «مهندس ابراهیمی» در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی افزود: دامپزشکی وظایف بسیار مهمی در حوزه سلامت و بهداشت و بویژه غذا دارد.

وی به نگهداری حیوانات خانگی اشاره کرد و بیان داشت: نگهداری حیوانات خانگی و دست آموز سبب شده تا بیماری‌های قابل انتقال از حیوان و انسان بیش از پیش به جامعه انسانی نزدیک شده است.

فرماندار فردوس اذعان کرد: اگر ارگانی نظیر دامپزشکی که متولی بهداشت است وظایف خود را به نحو مطلوب انجام ندهد، تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

ابراهیمی یکی از مهمترین برنامه‌های فرمانداری را در سالجاری حمایت از دامداری شهرستان بیان کرد و گفت: امسال رونق دامداری را در اهم برنامه‌ها قرار داده‌ایم.

در این دیدار دکتر اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در حوزه بهداشت عمومی جامعه و سلامت مردم و حراست از دام و طیور هیچ کوتاهی و قصوری را نمیپذیرد.

وی به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و خاطرنشان ساخت :اگر اتفاقی در حوزه بیماری‌های قابل انتقال به انسان رخ دهد آن وقت اهمیت وظایف و فعالیت‌های دامپزشکی مشخص می‌شود.


نظر شما
ادامه