کد خبر: ۴۲۳۱

حکیم مهر - کارگاه آشنایی و کار با حیوانات آزمایشگاهی 11 و 12 آذر ماه در گروه پزشکی مولکولی انستیتو پاستور ایران برگزار می شود.     
بهناز زربخش عضو هیئت علمی گروه پزشکی مولکولی انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به اینکه در کشورمان قسمت عمده ای از تولیدات علمی با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی انجام می شود و حیوانات نقش بسیار مهمی در ارتقای علوم پزشکی دارند، لذا آگاهی از موارد استفاده از آن ها در تحقیقات برای تمامی پژوهشگران و دانشجویان که در طرح ها و پایان نامه های خود از حیوانات آزمایشگاهی استفاده می کنند از ضرورت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: آگاهی و آشنایی با موارد استفاده از حیوانات آزمایشگاهی موجب می شود تا نگهداری و عملیات کار بر روی آن ها با کمترین استرس همراه شود، که این امر اثر مستقیمی بر نتایج تحقیق خواهد گذاشت علاوه بر آن اصول اخلاقی پژوهش حیوانات نیز رعایت می شود.

زربخش ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افراد آشنایی کافی با حیوانات آزمایشگاهی و کار با آن ها ندارند، لذا کارگاه آشنایی و کار با حیوانات آزمایشگاهی در این زمینه می تواند موارد فوق را به آن ها آموزش دهد.

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه برنامه های کارگاه دو روزه به صورت تئوری و عملی است تأکید کرد: تاریخچه و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در تحقیقات، رفتارشناسی، بیولوژی، فیزلوژی، تولید مثل، محل نگهداری حیوانات، چگونگی مقید کردن، خونگیری، تزریقات، کشتن بدون درد، موارد بیهوشی و بیماری ها به ویژه بیماری های زئونوز از مهمترین برنامه ها و سرفصل های آموزشی کارگاه است.

زربخش خاطرنشان کرد: علاقمندان، دانشجویان و محققان برای آگاهی بیشتر در زمینه این کارگاه می توانند با شماره تلفن 66480780 گروه پزشکی مولکولی انستیتو پاستور ایران تماس حاصل نمایند.

 


 

نظر شما
ادامه