کد خبر: ۴۲۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه شغل اصلی بسیاری از مردم خراسان‌جنوبی دامداری است، حضور داروخانه‌های دامپزشکی به ویژه در مناطق محروم استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکب استان خراسان جنوبی، «دکتر فاطمه صباغ زاده» افزود: داروخانه‌های دامپزشکی در واقع پل ارتباطی بین دامداران و داروی مورد نیاز برای دام است که با وجود افراد متخصص در آن‌ها، این دارو با اطمینان بیشتری به دست دامداران می‌رسد.

وی با بیان این که دارو باید با تجویز دامپزشک مصرف شود، اظهار داشت: ۱۳ داروخانه دامپزشکی در سطح استان فعال هستند.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: اداره‌ کل دامپزشکی، نظارت مستمر ماهانه و ارزیابی شش ماهه مراکز بهداشتی، درمانی و ممیزی داروخانه‌های استان را هر ساله انجام می‌دهد.

صباغ زاده بیان کرد: حضور داروخانه‌های نسبت به جمعیت دام استان که در حال حاضر با بحران خشکسالی مواجه است، بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه سطح دسترسی دامداران در سطح استان به میزان کافی وجود دارد، تصریح کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم با مراجعه به کلینیسین‌های دامپزشکی داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست سازمان دامپزشکی بر مصرف منطقی داروها و به خصوص آنتی بیوتیک‌ها است و با توجه به اینکه مصرف نابجای آنتی بیوتیک‌ها باعث ایجاد مقاومت میکروبی می‌شود، از دامداران درخواست می‌کنیم از استفاده خودسرانه دارو بپرهیزند و برای درمان دام بیمار خود به مراکز معتبر دامپزشکی مراجعه کنند.

صباغ زاده یادآور شد: از دامداران درخواست می‌کنیم بدون نسخه به داروخانه‌ها مراجعه نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.

داروخانه‌های دامپزشکی خط مقدم جبهه مبارزه با بیماری‌های دام بوده، بیماری‌هایی که بسیاری از آن‌ها بین انسان و دام مشترک است و به این دلیل نیازمند رسیدگی و بررسی مشکلات پیش رو هستند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
حتما دامدار حرفتونو گوش میکنه به همین خیال باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
دامداران اگر به حرف گوش کنند همکاران عزیز و محترم داروخانه دار گوش نمی کنند.....
نظر شما
ادامه