کد خبر: ۴۲۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی، مدیر کل دامپزشکی خوزستان در نشست خبری مشترک با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین سازمان جهاد و سایر مدیران کل تابعه حضور یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: حفظ جمعیت دامی کشور با توجه به کنترل بیماری‌ها و پیشگیری و پایش بیماری‌های احتمالی دام جزء وظایف اداره کل دامپزشکی استان خوزستان است و با توجه به حجم بسیار بالای تولیدات دامی در زمینه‌های طیور، آبزیان و دام مجموعه فعالیت‌های دامپزشکی استان نیز در زمینه کنترل بیماری‌ها تعریفات خاص خود را دارد.

«دکتر مصطفی کنارکوهی» با اشاره به کنترل بیماری‌های دامی همچون تب برفکی، لمپی اسکین،آنفلوانزای پرندگان و .. گفت: با وجود درگیری تعدادی از استان‌های کشور به آنفلوانزای پرندگان ما در استان با توجه به برنامه ریزی و مدیریت صورت گرفته درگیر بیماری در جمعیت طیور استان نشدیم و در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن حدود ۶ میلیون قطعه افزایش جوجه ریزی داشتیم و در مجموع ۴۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفت و این در حالی است که بر اساس پایش و کنترل انجام شده درصد تلفات طیور ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد و با هر درصد کاهش تلفات در جوجه ریزی حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان به اقتصاد طیور استان کمک می‌شود.

دکتر کنارکوهی افزود: دامپزشکی یکی از دستگاه‌های تخصصی است که با بکارگیری تست‌های تشخیصی ازمایشگاهی و تکنولوژی روز، حدود ۸۴۱۲ مورد آزمایش در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان در قالب تشخیص و کنترل بیماری‌های مختلف دامی در مورد واردات نهاده‌های دامی و صادرات محصولات دامی انجام داده است و به نوعی یکی از سدهای تأمین امنیت دام و مواد غذایی در استان خوزستان را با وجود واردات بالای ۹۰ درصد نهاده دامی از استان در بردارد.

کنارکوهی با اشاره به ۲۳ کشتارگاه سنتی در استان اظهار داشت: در حال حاضر ۸ کشتارگاه به سالن پیش سرد مجهز هستند و سایر کشتارگاه‌ها نیز از طریق شهرداری‌ها طی جلسات برگزار شده با استانداری در حال پیگیری می‌باشد و امیدواریم با این نقشه راه و با بهره برداری از کشتارگاه‌های صنعتی که در حال احداث در استان هستند بتوان کشتارگاه‌های سنتی را جمع آوری کرد.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Germany
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
چرا اینقدر توی فکرن جناب دکتر. چیزی شده؟!!!
نظر شما
ادامه