کد خبر: ۴۲۴۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر



رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران خواستار انحلال نظام دامپزشکی مازندران شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، «الهیار ولیزاده وندچالی» در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه این تشکل مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، اظهار کرد: با شکایت فراوان تولیدکنندگان، استاندار مازندران به ماجرا ورود پیدا کرد و در این راستا به کلیه تولیدکنندگان فراخوان دادیم که شکایات شان را ارائه کنند تا بررسی شود.

وی با اعلام اینکه نظام دامپزشکی نه تنها کمکی به تولید نمی‌کند بلکه دست اندازهای فراوانی ایجاد کرده است، از مسئولین ذیربط خواست مشکلات این صنف با نظام دامپزشکی را رفع کنند.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروی مازندران با اشاره به اینکه برون سپاری نظام دامپزشکی اقدام نامناسبی بود، افزود: درصدد هستیم شکایات تولیدکنندگان از جمله تشکل های دامپروری، مرغداران و آبزیان را به مراجع ذیصلاح منتقل کنیم.

ولیزاده با بیان اینکه نظام دامپزشکی تهران بدنبال تخلفات فراوان منحل شد، یادآور شد: در اغلب استانها نظام دامپزشکی برای تولیدکنندگان مشکلات عدیده ای را رقم زده است.

وی با اعلام اینکه نظام دامپزشکی مازندران برای مجوز دامداری نیمه صنعتی، ۱۸ میلیون تومان درخواست کرده است، گفت: بنده نیز برای دریافت برگه بهداشتی برای صنعت دامپروری شش ماه معطل مانده‌ام و با دست‌اندازهای فراوان نظام دامپزشکی مواجه‌ام.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران با اعلام اینکه متاسفانه از تولیدکنندگان وجوه غیرقانونی در راستای صدور مجوز دریافت می‌شود، یادآور شد: متاسفانه انتخابات نظام دامپزشکی مازندران شش سال است که برگزار نشد درصورتی که بازه زمانی فعالیت این مجموعه سه ساله است.

ولیزاده تصریح کرد: بعلت برخوردهای نامناسب صورت گرفته، تولیدکنندگان رغبتی برای گرفتن پروانه نداشته و این مساله موجب شده به سمت صنعتی شدن نروند.

وی اضافه کرد: مرجع رسیدگی کننده به این معضل، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاوزی استکه متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروی مازندران در پایان با اشاره به اینکه ناظران نظام دامپزشکی در بخش تولید حضور فیزیکی ندارند، گفت: متاسفانه وجوه نظارت از تولیدکنندگان دریافت می‌شود ولی متاسفانه ناظران امضافروشی می‌کنند.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
نخیر جناب اشتباه ب عرضتون رسوندن با اینکه مسولین فنی حقوقی بسیار ناچیز دریافت میکنند اما امضا فروشی نمیکنند بلکه برخی از انان را مجبور ب امضا فروشی میکنند یا حتی تهدیدشان میکنند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
واقعا كسي كه هنوز گواهينامه بهداشتي در حقيقت certificate را يك برگه ميداند و ارزشي برايش قائل نيست ، ارزش توجه دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
پس شکایت از نظام دامپزشکی برنامه از پیش تعیین شده بوده که حتی فراخوان هم دادند . استاندار محترم باید میدانست که تولید کنندگان عزیز دوست دارند هر جوری که دوست دارند تولید کنند که دامپزشکان با این موضوع مخالفند دامپزشکان هدفشان تولید زیاد و سالم است یعنی اگر تولید کننده ای بعلت سهل انگاری و ... محصولش آلوده شد باید معدومش کند ولی تولید کنندگان عزیز دوست ندارن معدوم کنند و با هر قدرتی آن را وارد بازار میکنند . جنگ دامپزشکان و تولید کنندگان سر این مسایل است . نظام دامپزشکی هم طبق اختیاراتی که دامپزشکی و جهاد کشاورزی به آنها داده کارمیکنند به گونه ای که تولید سالم باشد و بیوسکیوریتی رعایت شود و کشور به سمت صنعتی شدن پیش برود ولی تولیدکنندگان این را ن میخواهند قبول کنند معلوم است تولید محصول سالم و رعایت بیوسکیوریتی سخت است ولی چاره ای نیست اگر به خوبی رعایت نشود همان میشود که بر سر طیور آمد . هدف اصلی تولید کنندگان مسول فنی بهداشتی است ولی چون بدلیل قوانین مجلس نمیتواند با آن مخالفت کند با پایه قدرت آن که نظام دامپزشکی باشد وارد جنگ شده است البته بدانیم این عزیزان تلاشهایت زیادی در دیوان عدالت داشته اند ولی مسولین دیوان عدالت عجولانه تصمیم نگرفتند حال که از آنجا ناامید شده اند دست به ترفند جدید زده اند و روییای انحلال نظام دامپزشکی از طریق استانداران را در سر می پرورانند که موفق نخواهند شد چون استانداران ما باسیاست و فهیم اند . با انحلال نظام دامپزشکی پایه قدرت دامپزشکآن مسول فنی بهداشتی از بین خواهد رفت و حتی حقوقشون رو بهشون نخواهند داد . ان زمان تولید کنندگان همانگونه تولید خواهند کرد که خودشان میخواهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
اقای ولیزاده ، متاسفیم برای دامداران زخمتکش که شما را انتخاب کرده اند در حالیکه ایشان بدون مطالعه دوره شورا را سه ساله می دانند. البته شاید مشکل در عدم سواد ایشان باشد که قادر به مطالعه نیستند. ما دامپزشکان اماده ایم تا قوانین را برای ایشان رو خوانی کنیم .
یک ایرانی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
آقای ولیزاده،من فکر کنم مشکل شما رعایت قانون و اجرای قانون از سوی کارشناسان نظام دامپزشکی است. عزیز من یکی از دلایل عدم پیشرفت مملکت و عدم ریشه کنی خیلی از بیماریها در صنعت دام و طیور وجود افراد .........ی مثل شماست . شما از یه کارشناس نظام دامپزشکی انتظار داری یه ۴ دیواری رو به عنوان یه مرغداری یا دامداری صنعتی تایید کنه و پروانه بهداشتی صادر کنه برای شما ولی عزیزم اینجا از این خبرا نیست. برو خودت رو اصلاح کن.
منضف
|
Finland
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سلام . در داخل یک پرورش ماهی زدن حوضچه ضد عفونی گفته میشه یکی لز قوانین دامپزشکی است . و بنفع تولید کننده هم ادعا میکنند است . درب ورودی حوضچه زده میشود و ماشین لاستیک ان در حوضچه ضد عفونی میشود . و بعد ادامه راه می دهد تا به حوض های پرورش ماهی برسد . اقای محترم نظام دامپزشکی ایا در ادامه این راه لاستک ماشین الوده نخواد شد . ایا بهتر نیست اگر بنفع تولید کننده بخواهیم قوانین درست کنید بی نقص باشه . و ایا در انباری هواکش زده بشه عفونت و مریضی و غیره از هواکش خارچ خواهند شد . بنده پارسال سر همین دو مورد هزینه کردم و بعد شخضیت بنده را زیر سوال بردند . واول گفتن باعکس تایید میشود و بعد قبول نکردند یعنی بنده یک تولید کننده زحمتکش را دروغگو خوندند و دو برابر هزینه هواکش و حوضچه رابرای تاکسی تلفنی و حق کارشناس باز دید کننده واریز کردم . شماقضاوت کنید ایا دامپزشکی کارش اشتباه نبود / موفق باشید
نظر شما
ادامه