کد خبر: ۴۲۹۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: جزو معدود استانهایی هستیم که واکسن تب برفکی برای دام های سنگین رایگان تزریق می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر محمدعلی بخشی» افزود: طی سالیان اخیر کلیه طرح های واکسیناسیون در جمعیت دام های سنگین استان به صورت رایگان اجرا شده و هیچگونه وجهی بابت واکسن و تزریق آن از دامداران اخذ نشده است، در صورتی که قیمت تمام شده هر دز واکسن برای یک راس دام حدود 43 هزار ریال هزینه دارد که دامپزشکی از طریق بخش دولتی و یا خرید خدمت از بخش خصوصی عملیات ایمن سازی را رایگان اجرا می کند.

وی به واکسیناسیون بیش از 21 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان امسال یک فاز دیگر برای ایمن سازی دام ها علیه این بیماری اجرا خواهد شد که پیش بینی می کنیم حدود 54 هزار نوبت سر دام تحت پوشش خدمات دامپزشکی در این حوزه قرار گیرند.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: شرایط استان به لحاظ بیماری تب برفکی در شرایط ایمنی قرار دارد ولی دامداران باید شرایط و ضوابط بهداشتی را جدی بگیرند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
اینکه. واکسن رایگان به گاو ده میلیونی تزریق شود و گاودار نسبت به سلامت دامش بی تفاوت گردد چه افتخاری دارد ؟!همین خدمات رایگان و عدم سهیم کردن دامدار در حداقل هزینه کرد در سلامت دامش بزرگترین مشکل دامپرشکی و باعث کم ارزشی حرفه شده.
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
آقای دکتر واقعیت این است که تا زمانی که همکار ما برود و در خانه دامدار رو بزند و از ایشان تقاضای همکاری برای تزریق واکسن و ارائه خدمات رایگان کند ؛ کار ما بی ارزش خواهد بود و جای هیچ افتخاری نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
حکیم مهر عزیز مگه استان خراسان جنوبی چند راس دام دارد که این همه تو بوق وکرنا می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه