کد خبر: ۴۲۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: سگ‌های ولگرد به سبب تغذیه از لاشه طیور تلف شده یکی از عوامل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فضل الله صالحی» افزود: با توجه شناسایی کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نجف آباد در مجاورت شهرستان تیران و کرون، برنامه ریزی برای پیشگیری از توسعه این بیماری ضروری است.

وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری در فصل گرم، حیوانات ولگرد از جمله سگ‌ها هستند که شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان باید نسبت به زنده گیری، اتلاف و کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تاکنون کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این منطقه دیده نشده است، افزود: پیشگیری از گسترش بیماری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهرها، روستاها و اطراف کشتارگاه‌های دام و طیور ضروری است.

وی اضافه کرد: کمیته ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهرداری تیران تشکیل شده اما نحوه ساماندهی این حیوانات بر عهده شهرداری و تصمیم گیری مسئولان شهرستان است.

بر اثر بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲ هفته اخیر در شهرستان نجف آباد در جوار تیران و کرون، چهار هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تلف شدند.

بیش از ۸۸ واحد مرغداری در شهرستان تیران و کرون وجود دارد که سالانه بیش از هشت هزار و ۲۰۰ تن گوشت سفید شامل مرغ گوشتی، بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ و هشت هزار تن تخم مرغ در تیران و کرون تولید می کنند.

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان H5N8 ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است.

شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۱ هزار نفرجمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Germany
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
آقای دکتر صالحی در خصوص اینکه سگ های بدون صاحب که از پرندگان مبتلا به آ نفلوانزا تغذیه می کنند عامل شیوع انفلوانزا هستند تحقیق علمی صورت گرفته و این مطلب سندیت دارد یا حدس و گمان حضرتعالی است؟
نظر شما
ادامه