کد خبر: ۴۳۴۲۳
 

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: باغ وحش مشهد 2 مورد تخلفات بهداشتی داشته که به راحتی قابل اصلاح و برطرف شدن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر محمد رشتی باف» افزود: این تخلفات شامل عدم انطباق محل نگهداری غذای گوشتخواران باغ وحش و همچنین شرایط قرنطینه آنها با موازین و اصول بهداشتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مالک باغ وحش می تواند نسبت به این کاستی ها در مدتی کوتاه اقدام کرده و با تامین نظر کارشناسان دامپزشکی بزودی این محل را بازگشایی کند.

وی بیان کرد: وظیفه دامپزشکی نظارت بر مراقبت های بهداشتی و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان، دام و پرندگان در باغ وحش شامل هاری، آنفلوانزا، نیوکاسل، آنفلوانزای فوق حاد و مسری است.

رشتی باف افزود: یک دامپزشک در محل باغ وحش برای نظارت و مراقبت های بهداشتی حضور دارد.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: غذای گوشتخواران باغ وحش طبق نظارت های انجام شده مشکلی نداشته و معمولا از گوشت الاغ در این زمینه استفاده شده است.

هفته پیش خبر کشف هشت تخته پوست ببر و دو تخته پوست یوزپلنگ به همراه چهار جمجمه ببر در باغ وحش مشهد بازتاب گسترده ای در سایت های مختلف و فضای مجازی داشت و پس از چند روز خبر تعطیلی این باغ وحش از سوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی اعلام شد.

باغ وحش وکیل آباد بزرگترین باغ ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و تنوع جانوری را دارد که از جمله می‌ توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد.

هم اکنون 107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شود. این گونه ها شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و نمونه های جانوری نیز شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دوزیست است.

 
 
نظر شما
ادامه