کد خبر: ۴۳۴۴

حکیم مهر - کارگاه آموزشی آشنایی و کار با حیوانات آزمایشگاهی،عصر جمعه 12 آذر در گروه پزشکی مولکولی انستیتو پاستور ایران برگزار شد.   
عصمت میراب زاده اردکانی ، دبیر کارگاه و عضو هیئت علمی انستیتو پاستور افزود: در کشورمان قسمت قابل توجهی از تولیدات علمی با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی مانند موش سفید کوچک آزمایشگاهی،رت،خوکچه هندی و خرگوش و مدل های حیوانی انجام می شود که این حیوانات نقش بسیار مهمی در ارتقای علوم پزشکی داشته و دارند.
وی گفت: متاسفانه بسیاری از افراد مرتبط با تحقیقات آزمایشگاهی،آشنایی کافی با حیوانات آزمایشگاهی و کار با آنها را نداشته و آموزش های لازم را ندیده اند؛لذا برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و کار با حیوانات آزمایشگاهی در زمینه های مختلف می تواند کمک های زیادی را به آنها کند.
میراب زاده ادامه داد:موارد استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در تحقیقات،رفتارشناسی،بیولوژی ،فیزیولوژی تولیدمثل،محل نگهداری حیوانات،چگونگی مقید کردن،خونگیری،تزریقات،کشتن بدون درد،موارد بیهوشی و بیماریها به ویژه بیماری های زئونوز و موارد مشابه از مهمترین موضوعات مطرح شده در کارگاه آموزشی فوق بود.
دبیر کارگاه تصریح کرد:اطلاعات به دست آمده در موارد بالا،موجب می شود تا نگهداری و عملیات کار بر روی حیوانات آزمایشگاهی با ایجاد کمترین استرس همراه بوده که این امر خود اثر خوبی بر روی نتایج تحقیق خواهد داشت و همچنین اصول اخلاقی پژوهش حیوانات نیز رعایت می شود.

 

خبر مرتبط :

کارگاه آشنایی و کار با حیوانات آزمایشگاهی برگزار می‎شود

 

 

نظر شما
ادامه