کد خبر: ۴۳۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی کشور از استقرار بیش از ۹۵۰ اکیپ ثابت و ۹۳۸ تیم سیار با بیش از ۱۲۰۰ نفر دامپزشک در سراسر کشور در روز عید قربان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در مورد تمهیدات درنظر گرفته شده توسط سازمان دامپزشکی کشور برای ذبح شرعی دام در عید قربان خاطرنشان کرد: برای تشدید نظارت بهداشتی بر ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان ۱۲۰۰ دامپزشک، ۱۷۰۰ همکار فنی و ۵۸۰ ناظر شرعی در جایگاه‌های ثابت و سیار سازمان دامپزشکی در اقصی نقاط کشور از صبح روز عید قربان تا پایان روز فعال خواهند بود.

وی از فعالیت ۹۵۰ تیم ثابت و ۹۳۸ تیم سیار در نقاط مختلف کشور برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸۶ جایگاه ثابت و ۳۸ تیم سیار در استان تهران برای ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با توضیح این موضوع که از هموطنان درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین رهاسازی آ‌لودگی‌های ناشی از ذبح دام در محیط زیست ترجیحا از ذبح نذورات و قربانی در کف خیابان و محل‌های نامناسب خودداری کنند.

رفیعی‌پور تصریح کرد: تمام دام‌هایی که در جایگاه مورد تایید سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود از قبل از حمل مورد معاینه قرار گرفته و حتی پس از ورود به جایگاه‌ها و قبل از خرید مشتری توسط دامپزشک معاینه شده و سپس ذبح بهداشتی می‌شود و هموطنان می‌توانند از سلامت کامل قربانی اطمینان کامل داشته باشند.

وی همچنین از افرادی که نیاز به حضور دامپزشکان سیار برای ذبح بهداشتی دام و قربانی خود در محل دارند خواست تا با شماره ۱۵۱۲ در سراسر کشور حتی در روستاها تماس گرفته و درخواست حضور تیم دامپزشکی برای ذبح دام خود را انجام دهند.

هر ساله با فرا رسیدن عید سعید قربان تقاضا برای ذبح دام به عنوان یکی از نذورات مختص به عید قربان افزایش می‌یابد که عرضه دام غیربهداشتی و همچنین ذبح آن در محیط‌های نامناسب افزایش می‌یابد. شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو از جمله مواردی است که هموطنان باید حتما هنگام ذبح دام به آن توجه کنند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
هجوم مردم به سالنهای کشتارکاهها برای غیر بهداشتی کردن سالنها .
نظر شما
ادامه