کد خبر: ۴۳۷۶

حکیم مهر -  حجت الاسلام محسن قرائتی در برنامه زنده "دو نیم ساعت" شبکه بین‎المللی خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره عزاداری در ماه محرم به اظهار نظر پرداخت.

وی در این برنامه که در نخستین شب از ماه محرم پخش شد به مردم توصیه کرد از آزار رساندن به یکدیگر در جریان عزاداری پرهیز کنند.

حجت الاسلام قرائتی گفت : اطعام عزاداران با گوشت قربانی در صورتی که قربانی کردن برای رضای خداوند صورت گرفته باشد امری پسندیده است اما باید در نظر داشت این عمل سبب آزار و اذیت مردم نشود.

وی افزود : ذبح حیوان در خیابان علاوه بر آنکه موجب مزاحمت و ایجاد ترافیک می‎شود به دلیل پخش شدن خون در خیابان خلاف اصول بهداشتی است و باید از آن پرهیز نمود.

گفتنی است حجت الاسلام قرائتی که ریاست ستاد اقامه نماز را بعهده دارد در نامه‌ای به مسئولان هیأت‌های مذهبی از آنان خواسته است به نماز که پیام مهم عاشورا است اهمیت دهند و مسائل بهداشتی را رعایت نموده و در خیابان گاو و گوسفند و شتر قربانی نکنند.

در آستانه ماه محرم ، سازمان دامپزشکی کشور هم در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است کار ذبح دامهای قربانی خود را در کشتارگاه‎های مجاز و زیر نظر این سازمان انجام دهند.

 

 

نظر شما
ادامه