کد خبر: ۴۳۷۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر



روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اعلام کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تشریح و کالبدشکافی حیوانات در مجموعه فرهنگسرای خاوران، روی مولاژ صورت گرفته است و دانش‌آموزان هم از روی نمایشگر، شاهد این برنامه بوده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، در پی انتشار خبری با عنوان «آموزش کشتار و کالبدشکافی حیوانات به دانش‌آموزان تهرانی» در تاریخ 28 مردادماه، اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نمابری به دفتر خبرگزاری آنا، توضیحاتی را ارائه کرده است.

در این توضیح آمده است: یک کانون علمی مردم نهاد با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در فرهنگسرای خاوران با اطلاع‌رسانی قبلی مقرر نموده بودند فعالیت آزمایشگاهی تشریح دو حیوان را انجام دهند که با مخالفت فرهنگسرا از تشریح خرگوش زنده جلوگیری به‌عمل آمد و صرفاً تشریح ماهی قزل‌آلای صید شده انجام شده و برای تشریح خرگوش از مولاژ و فیلم آموزشی بهره گرفته شده است.

لذا از آنجایی که در این فرهنگسرا تاکنون هیچ گونه تشریح حیوان زنده‌ای انجام نشده است، خواهشمند است دستور فرمایید خبر مربوطه اصلاح شود.

توضیح خبرگزاری آنا پیرامون این گزارش:

۱- در فایل صوتی مصاحبه با پروین بلوری، مسئول کانون‌های فرهنگسرای خاوران به‌ صراحت عنوان شد که ما از یکی از کانون‌های علمی آموزشی درخواست کردیم که چنین دوره‌ آموزشی را در فرهنگسرای خاوران برگزار کند و این موضوع جزء یکی از برنامه‌های مصوب مجموعه بوده که از مدت‌ها قبل مایل به برگزاری چنین کارگاهی بودیم اما به دلیل نبود بودجه کافی تاکنون قادر به برگزاری چنین دوره‌ای نبودیم.

۲- بر اساس اظهارات این مقام مسئول در فرهنگسرای خاوران، آموزش تشریح و کالبدشکافی روی جسم بی‌جان حیوانات یاد شده صورت گرفته است، حتی در ادامه مصاحبه نسبت به عدم ضرورت استفاده از مولاژ حیوانات در این دوره آموزشی انتقاد کرده و اعلام کرد که آموزش از روی بدن حیوانات جذابیت بیشتری برای دانش‌آموزان دارد؛ این جذابیت در مورد آموزش از روی ماکت وجود ندارد و بچه‌ها باید به صورت عملی و تجربی با آناتومی بدن حیوانات آشنا شوند.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
بله، میگن هیچ دیواری بالاتر از انکار نیست.
طرف یه طوری گفته بود روی خرگوش مرده تشریح انجام شده و اشکالی نداره که انگار خرگوشه از اول که نطفه اش بسته شده مرده بوده همینطوری مرده به دنیا اومده و غذا خورده و مرده بزرگ شده و بعد بردن تشریحش کردن.

نه اخوی مرده اش کردین! اگر اون کار جرمش 1 واحد بود اینکه میاین تو روز روشن تکذیبیه کذب می دید جرمش 1000 تا است.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
برپایه این گزارش، پایگاه اینترنتیِ "الفرقان" که شاخۀ تبلیغاتی سازمان تروریستی داعش به شمار می رود، با انتشار این تصاویر و ویدیوها، قصد دارد مدینه فاضله ای که قصد دارد برجهان حاکم کند را به جهان بنمایاند.

از سوی دیگر، شورای حقوق بشر سازمان ملل، اقدامِ داعش در به کارگیری کودکان و تبدیل کودکانِ زیر 10 سال به سرباز، نوعی از جنایت های جنگی به شمار می رود.

سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرد: داعش، کودکیِ شمار زیادی از کودکان را از آن ها گرفته است تا باورهای "داعشی" و حمل سلاح را در ذهن آن ها بکارد.

لس آنجلس تایمز، در پایان گزارشِ خود تاکید کرد: تصاویر و ویدیوهایی که داعش منتشر کرده است، نشان می دهد که یک طیف جدید از کودکانِ جنگ جو، دورۀ آموزشیِ خود را در مدرسه های داعش، به پایان برده اند.منبع: العالم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
آقا کذب محض عه. من برادر زادم چند ساله پیش تو این دوره ها شرکت کرده بود و دقیقا خوده خرگوش و کالبد گشایی کرده بودند.شک ندارم که هنوز هم همین کار فجیح را انجام میدن.
نظر شما
ادامه