کد خبر: ۴۴۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خبر داد:
«دکتر صیاد غلامی» از تعطیلی یک مرکز عرضه خوراک دام و طیور در این شهرستان به دلیل فروش دارو و واکسن خبر داد ...
 

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از تعطیلی یک مرکز عرضه خوراک دام و طیور در این شهرستان به دلیل تخلف خبر داد و گفت: تخلف این مرکز فروش دارو و واکسن بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صیاد غلامی» افزود: پس از اطلاع از فروش دارو و واکسن توسط این مرکز و با اخذ مجوز قضایی اقدام به جمع آوری دارو و واکسن های موجود کردیم و فرد خاطی نیز تحویل دستگاه قضایی شد.

او ارزش دارو و واکسن جمع آوری شده در این مرکز را حدود 50 میلیون ریال ذکر کرد.

او گفت: این اولین مرکز عرضه خوراک دام و طیور در شهرستان کرمانشاه است که به دلیل تخلف توسط دامپزشکی تعطیل می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه فروش دارو و واکسن خارج از سامانه را تخلف و غیرقانونی دانست و گفت: تمام داروها و واکسن های مربوط به دام باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت ورود و خروج دارو (d.ivo.ir) و سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی در سطح کشور توزیع شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه براساس قانون، فروش دارو و واکسن دام و طیور خارج از سیستم یکپارچه ممنوع است، افزود: با فرد و یا افراد خاطی در این ارتباط برخورد قانونی می شود.

وی اظهار داشت: واکسن و واکسیناسیون بیماری های راهبردی دامی به صورت رایگان و از طریق ادارات دامپزشکی یا از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی انجام می شود.

هم اکنون در استان کرمانشاه 57 درمانگاه و مرکز مایه کوبی، چهار درمانگاه حیوانات خانگی، 11 شرکت پخش استانی دارو و واکسن، 55 واحد داروخانه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه فعال و مشغول فعالیت هستند.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
باید مشخص شود چطور این دارو و واکسن در اختیار این فرد قرار گرفته؟ مگر دارو و واکسن شبکه پخش و توزیع ندارد؟
نظر شما
ادامه