کد خبر: ۴۴۵۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر - روزنامه ایران نوشت : زن جوان نازا که به امید بچه‌دار شدن به سراغ طب سوزنی رفته بود وقتی پی برد پزشک معالجش یک دامپزشک است از او شکایت کرد.

چندی قبل زن جوانی با چهره‌ای برافروخته ضمن تسلیم شکایتش گفت: «من و شوهرم حدود 10 سال قبل ازدواج کردیم اما در این سال‌ها وقتی متوجه مشکلات نازایی شدم به پزشکان متخصص مراجعه کردم اما فایده‌ا‌ی نداشت. تا این‌که وقتی از دوستان و آشنایانم مطالبی درباره مزایای طب سوزنی شنیدم تصمیم گرفتم این روش را نیز امتحان کنم. بنابراین با وقت قبلی به مطبی در یکی از محله‌های شمال شهر مراجعه کردم.

مرد میانسال که خود را پزشک و از نخستین متخصصین طب سوزنی کشور معرفی می‌کرد بدون بررسی اسناد و مدارک پزشکی‌ و وضعیت جسمی‌ام ادعا کرد با چندین جلسه طب سوزنی باردار خواهم شد.

هر جلسه 12 دقیقه‌ای هم 28 هزار تومان هزینه داشت. در حالی که تازه درمان را شروع کرده بودم برخلاف انتظارم، پزشک معالج در جلسه سوم مدعی شد کار درمانم را به پایان رسانده و به همین خاطر چند برابر هزینه توافق شده از من پول خواست که به ناچار پرداختم. اما در حالی که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بودم به تخصص او مشکوک شده و بلافاصله به جست‌وجو در سایت اینترنتی سازمان نظام پزشکی پرداختم، اما به نتیجه نرسیدم. تا اینکه تلفنی پس از بررسی‌ و تماس با مسئولان نظام پزشکی دریافتم این مرد دامپزشک است که در زمینه طب سوزنی فعالیت دارد. با اطلاع از این موضوع در حالی که باورم نمی‌شد من و مردم زیادی این چنین فریب خورده باشیم این بار با وزارت بهداشت و درمان تماس گرفتم که کارشناسان مربوطه گفته‌های مسئولان نظام پزشکی را تأیید کردند. حالا هم از دامپزشک متخلف شکایت داشته و درخواست رسیدگی فوری به موضوع را دارم.»

با اعلام شکایت یکی دیگر از بیماران تحقیقات در این‌باره آغاز و سرانجام مشخص شد که دامپزشک در سال 1359 از دانشگاه تهران در رشته دامپزشکی فارغ‌التحصیل شده و مدتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا در رشته طب سوزنی به ادامه تحصیل پرداخته است.

سرانجام سال 1382 با مراجعه به کشور بدون دریافت پروانه تأسیس مطب از سازمان نظام پزشکی به فعالیت پرداخته و روزانه چندین میلیون تومان به جیب می‌زند. این در حالی است که از سال 86 مسئولان معاونت سلامت وزارت بهداشت با اطلاع از فعالیت‌های غیرقانونی دامپزشک متخلف اعلام کردند که طب سوزنی باید از سوی پزشکان بالینی انجام شود و این طب نیز تنها در حیطه اختیارات پزشکان است. بنابراین مطب وی برای مدتی پلمب شد و همه مجوزهایی که در این خصوص برای وی صادر شده بود لغو گردید. اما متهم با طرح شکایتی علیه مسئولان وزارت بهداشت و با استناد به این قانون که وزارت بهداشت و درمان تنها وظیفه صدور مجوز برای پزشکان را دارد و به هیچ عنوان نمی‌تواند مجوزی را لغو کند حکم تبرئه گرفت.

در حال حاضر رسیدگی به پرونده دامپزشک متخلف همچنان ادامه دارد.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
0
0
من این دکتر را نمیشناسم ولی خطاب به خواهری که شکایت کرده عرض می کنم که (انشا... مشکلشان هرچه سریع رفع گردد) دانشگاههای کانادا بسیار قوی تر از دانشگاههای داخل کشورند و حتی یک مدت کم تحصیل در این دانشگاهها به فرد توانایی فوق العاده ای در درمان میدهد. مطمئنا اگر مشکلشان را این دکتر حل نکرده دکتر های داخل دیگر نیز با هزینه های بیشتر در درمان ایشان مشکل خواهند داشت.وایشان ناراحتی از عدم درمان خود را از چشم دکتر میبیند.
alireza
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
0
0
dar mored teb soozani hamanand digar reshtehaye teb kol negar hich zaroorati nadarad ke shakhs pezeshk bashad ya na........... ..........choon enhesar talabi jozv system anhast faghat tebabat dar ekhteiar pezeshkan bashad,dar mored homeopathy niz in ravesh nadorost ra dar pish gerefteand.be omid roozi ke azad va raha az har gooneh enhesar talabi bashim
دكتر. ك.خ
|
-
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
0
0
احتمالا اين ايشان همكلاس اينجانب ورودي 51 و جناب اقاي دكتر .ن .س ميباشند كه مجوز تخصص طب سوزني خود را از كانادا دريافت داشته و بطور قانوني مشغول بكار ميباشند و هيچ خدشه اي هم در كار نداشته و دامپزشك بودن ايشان علاوه بر تخصص او در كار طب سوزني و كارشان نيز كاملا قانوني است
پاسخ ها
سید مبین عقیلیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
سلام ، من دانشجو دامپزشکی هستم و دنبال ایشون هستم به عنوان کاراموزی کار کنم پیششون میشه ادرسی چیزی از ایشون بدین لطفا
دكتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
0
0
تا آنجا كه من از بازديدي كه از مركز طب سنتي چين در تابستان امسال داشتم، دستگيرم شد اصولا اساتيد طب چيني كه طب سوزني هم بخشي از آن است، تحصيلات پزشكي آكادميك ندارند و ظاهرا در ساير نقاط ديگر دنيا هم همين است. بنابر اين، دامپزشك بودن اين فرد هيچ ارتباطي به تسلط يا عدم تسلط ايشان به طب سوزني ندارد. هر كدام ارزش مستقل خود را دارا هستند. انشاالله در فرصتي قرار است مطالبي در اين مورد بنويسم.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
0
من پزشک هستم تا آنجا که در زمینه طب مکمل میدانم افراد غیر پزشک زیادی بطور موفقیت امیز در این زمینه فعالیت میکنند مثلا غیر پزشکی را میشناسم که پزشکان طب سوزنی را از او یاد میگیرند و من خودم شاگرد وی بوده ام ضمنا از این خانم میخواهم که قبل از هر چیز با درمانگر خود صحبت کند آیا ایشان تضمینی برای درمان داده اند به هر حال درمانگران قداستی در کارشان هست و کارهای بزرگی برای سلامت بشر انجام داده اند وگرنه پول از راههای دیگر هم بدست می اید این بیمار محترم خودشان را مدیون نکنند در هر صورت قوانین هم کامل نیستند و ملاک صحیح در این زمینه نیست
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
من تا ويديوهاشون رو ديدم خيلي اميدوار شدم ولي وقتي شنيدم بيست وسي گفته دامپزشكه و ايشونو برده زير سوال خيلي حالم بد شد.مطبشونم گوشي رو بر نمي داره.من چهارساله درد سياتيك دارم، كامنتا خيلي اميدوار كننده بود خصوصا كه از جانب دكترها هم بود دعا مي كنم اينها شايعه باشه
سارا
|
Finland
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
من خودم تا حالا پیش سه دکتر عمومی که دوره ای در چین گذرونه اند و حالا دارند طب سوزنی انجام میدم رفته ام ولی پیش هر کدومشون ده جلسه رفتم ولی نه تنها مشکلم رو حل نکردم وضع کمی بدتر هم شد میدونین چرا -بخاطر اینکه اینا فقط دنبال اینن که چیکار کنن که مثه دکترهای متخصص یا فوق تخصص رشته های زیبایی قلب جراحی مغز و اینگونه رشته ها پول زیادی در بیارن و در واقع حاذق نیستند حالا اون دکتر دامپزشک ذهن یادگیری خوبی داشته و میدونه سوزنهارو گ
کجا باید فروکنه همیییین --- و دکترای حسود دگه براش پاپوش دوختند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
0
من پیش این خانم رفتم راضیم
Peahen_roseai@.......اینستگرام
نظر شما
ادامه