کد خبر: ۴۴۷۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در ستاد آنفلوآنزای استان گفت: از جهت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نگران هستیم؛ کمبودهای اعتباری دامپزشکی مخاطره آمیز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» با اعلام این مطلب اعلام داشت: علیرغم تمام تلاش های سازمان دامپزشکی برخی از استان ها در حال حاضر با بیماری درگیر هستند ولذا ما نگرانی خاصی از این بابت داریم و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی مانند سال قبل استان را پاک نگه داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به کانون های بیماری از ابتدای سال تا کنون در کشور افزود: دو بحث در حوزه اقتصادی داریم که اولین آن بحث نهاده هاست و گاها مشاهده می شود در نقل و انتقال این نهاده ها معیارهای بهداشتی حمل و نقل رعایت نمی شود.

وی گفت: بحث دیگر افزایش قیمت شان و کارتن تخم مرغ است که باعث شده است مرغداران از شان ها و یا کارتن ها چند بار استفاده کنند و همین موضوع سبب چرخش بیماری و انتقال آن می شود.

شریعتی یادآور شد: سال گذشته حدود 27 میلیون قطعه طیور معدوم شد و لذا تقاضای تولید بیشتر انجام شد و بعضا تعداد واحدهای غیرمجاز هم افزوده شد که اینها نیز به مخاطرات بیماری افزوده اند.

وی عنوان داشت: واکسیناسیون هم زمان در 7 استان پرخطر کشور علیه بیماری انجام شد و ما جز این استان ها نبوده ایم و حمل و نقل پولت هایی که واکسن دریافت کرده اند و حمل و نقل غیرمجاز واکسن نیز از جمله موارد نگران کننده است.

 مدیر کل دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت: از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جهاد کشاورزی، مراجع قضایی و ... قدردانی می کنیم که تعامل مناسب ایجاد شده سبب شد سال گذشته را بدون بیماری سپری کنیم.

شریعتی افزود: در بحث اعتبارات، علیرغم تمام کمک های انجام شده توسط استانداری و سازمان مدیریت، دچار مشکل هستیم و اسناد خزانه اسلامی نیز از دیگر مواردی است که مبارزه با بیماری و پیشگیری از آن را کند می کند و این کمبودها برای دامپزشکی مخاطره آمیز است.

 وی گفت: افزایش واحدهای غیرمجاز از جمله دیگر نگرانی های ماست و دامپزشکی به تنهایی نمی تواند با این واحدها برخورد کند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
حق الزحمه دامپزشکان بخش خصوصی رو اوراق ملی میدن با سررسید سال 99
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
نگران نباش
.............................
بودجه باشه یا نباشه دان و واکسن نیست...دان نباشه جوجه ریزی نیست...جوجه نریزن آنفلوآنزایی هم نیست.
درب واحد طیورتون رو تخته کنید...
نظر شما
ادامه