کد خبر: ۴۴۸۳۴



«دکتر بهزاد امیری» متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس اداره زئونوزها وزارت بهداشت که مهمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بود، آخرین برنامه و سیاست‌های وزارت بهداشت برای کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان همدان، امیری از معاونت بهداشتی این دانشگاه خواست تا برای کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان با تمام سازمان‌ها خصوصا صدا و سیما همکاری شود و از تشکیل کمیته مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیر در سطح وزارتخانه و دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد. وی گفت: صحبت‌هایی هم شده است تا بیمارستان‌ها قسمتی را برای درمان بیماری هاری اختصاص دهند.

رئیس اداره زئونوزها وزارت بهداشت از تجهیز آزمایشگاه‌های استان به کیت تشخیصی بروسلوز خبر داد و از همکاران خواست تا آموزش روتین به مردم و همکاران از هر راه ارتباطی را سرلوحه کار خود نمایند. دکتر امیری همچنین از ایجاد آزمایشگاه رفرانس کشوری برای بیماری بروسلوز در همدان خبر داد.

 امیری همچنین راجع به بیماری هاری گفت که در سال 180 هزار مورد حیوان‌گزیدگی در کشور داریم که وزارت بهداشت به ازای هر گزش مبلغ یک میلیون تومان هزینه پرداخت می‌نماید وی از مردم خواست که در درجه اول حیوان داخل منزل نگه‌داری نکنند؛ در صورت نگهداری هم حتما قلاده‌گذاری شده و واکسیناسیون آن فراموش نشود.

گفتنی است دکتر بهزاد امیری در بین سال های 1384 تا 1388 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بوده است.

 جلال‌الدین امیری، معاون فعلی دانشگاه همدان نیز از همکاری و ارتباط تنگاتنگ این معاونت با سازمان دامپزشکی استان خبر داد و افزود: در استان همدان 100 درصد موارد حیوان گزیدگی پیگیری می‌شود و به عموم مردم هم در این مورد آموزش‌های لازم داده شده است.



 

نظر شما
ادامه