کد خبر: ۴۴۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

کارگروه مشترک دامپزشکی و حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل منابع طبیعی و نماینده امور عشایری استان برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: طی چند سال اخیر  بیماری های واگیردار در حیات وحش کشور یکی از دغدغه های مهم و جدی حفاظت محیط زیست بوده است .

اکبری اعلام کرد: از آنجایی که روش های مختلف درمانی در حیات وحش خیلی موثر نیست، لذا اقدامات پیشگیرانه در این  خصوص از ضروریات است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات به موقع و عملکرد مثبت دامپزشکی و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط استان  اظهار داشت: علی رغم مرزی بودن استان و نیز حضور عشایر در استان و تردد دام، خوشبختانه مشکل خاصی از لحاظ بیماری های واگیردار در حیات وحش و دام اهلی در استان مشهود نیست .

در ادامه اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به انجام واکسیناسیون های به موقع در دام های استان از جمله طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، آبله، شاربن، هاری و… ، آموزش را بهترین راه در امر پیشگیری از بیماری های حیات وحش در استان عنوان کرد و گفت: با آموزش جوامع محلی، دامداران و… می توان تا حد زیادی از خسارات ناشی از شیوع بیماری های مختلف در دام ها جلوگیری کرد .

سپس نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به توان یگان های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در استان، خواستار استفاده از این ظرفیت برای همکاری با دامپزشکی در جهت شناسایی و گزارش موارد مشکوک بیماری ها در حیات وحش  شد و گفت: با ارایه آموزش های لازم از سوی اداره کل دامپزشکی استان می توان از این نیروها در جهت اهداف سازمانی و سلامت مردم بهره برد .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
باید اهو بر علیه طاعون واکسینه شه
نظر شما
ادامه