کد خبر: ۴۶۳۷۶
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
مدیرکل جدید دامپزشکی استان البرز در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر غلامرضا توکلی» نوید این را می‌دهد که تا پایان سال ۹۷، قریب به ۱۸ الی ۲۰ نفر نیرو جذب اداره کل دامپزشکی استان البرز شوند ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل دامپزشکی استان البرز می‌گوید در اولین بازدید از قسمت‌های مختلف اداره کل دامپزشکی استان، دامپزشکانی را مشاهده نموده است که با داشتن مدرک PhD ، در اتاق‌های ۹ متری به صورت زندان‌‌های انفرادی کار می‌کردند و این موضوع سبب تاثیر عمیق وی گردیده است. «دکتر غلامرضا توکلی» در گفت‌وگو با حکیم مهر نوید این را می‌دهد که در سال ۹۷، قریب به ۱۸ الی ۲۰ نفر نیرو جذب اداره کل دامپزشکی استان البرز شوند.

حکیم مهر: آقای دکتر، ضمن تبریک مسئولیت جدید، وضعیت را چطور ارزیابی می‌کنید.

در استان لرستان تعامل بسیار خوبی با قسمت‌های مختلف استان داشتیم که جا دارد از برخی افراد ازجمله استانداری لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس برنامه و بودجه استان و کلیه دستگاه‌های اجرایی که نهایت همکاری و همدلی را با ما داشتند، تشکر ویژه کنم؛ به خاطر همین تعامل بود که توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم. در اداره کل لرستان ۲۴۰ نفر کارمند داشتیم که همه آنها همدلی لازم را داشتند و با همکاری آنها در سال ۹۶ قریب به ۱۸ تقدیرنامه از استانداران قبلی و فعلی، نماینده ولی فقیه در استان، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی گرفتیم.

در حال حاضر هم که در استان البرز مشغول به خدمت هستم، تلاش می‌کنیم که با همفکری و تعاملی که بین دامپزشکی و سایر دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد، بتوانیم در راستای توسعه و رونق دامپزشکی قدم برداریم و در خدمت قشر دامدار و افرادی باشیم که در ارتباط با حرفه‌های دامپزشکی از جمله داروسازی، سرم‌سازی، واکسن‌سازی و ... ‌کار می‌کنند.

حکیم مهر: در این مدت که به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان البرز منصوب شدید، چه اقداماتی انجام دادید؟

اولین کاری که در استان البرز کردم، انجام یک بازدید از قسمت‌های مختلف اداره کل بود. این بازدید خیلی من را متاثر کرد؛ قشر دامپزشکی با داشتن PhD از نظر علمی سطح بالایی دارند اما متاسفانه همه آنها در اتاق‌های ۹ متری به صورت زندان‌‌های انفرادی کار می‌کنند. بنده با ریاست محترم سازمان دامپزشکی و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دیدار داشتم. این عزیزان بزرگواری کردند و قول مساعد دادند که در اسرع وقت فعالیت‌های مربوط به ساختمان‌سازی را برای اداره کل استان البرز، شبکه دامپزشکی کرج و ۲ شهرستان‌ دیگر استان که ساختمان‌های آنها استیجاری است، آغاز کنیم.

 دومین جلسه بنده با ریاست سازمان برنامه و بودجه استان بود که ایشان هم بزرگواری کردند و قول مساعد دادند که در سال ۹۸ در ارتباط با بودجه‌ای که به صورت تملکی و هزینه‌ای است تجدید نظر کرده و تفاوتی را بین دامپزشکی و ارگان‌های دیگر قائل شوند. همه می‌دانند که سربازان گم‌نام امام زمان در حوزه تامین امنیت، برادران اطلاعات هستند اما کسی نمی‌داند که سربازارن گمنام امام زمان در عرصه بهداشت، نیروهای دامپزشکی هستند که پیدا نیستند.

همکارانی که در کشتارگاه‌های دام و طیور تحت عناوین مختلف کار می‌کنند، به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در معرض ویروس، باکتری و قارچ قرار دارند. همکاران در کشتارگاه‌های دام ارتباط مستقیم با بیماری CCHF ، بروسلوز و زئونوز دارند، تا جایی که عمده نیروهای دامپزشکی از بیماری بروسلوز رنج می‌برند. آنها برای انجام واکسیناسیون در معرض ویروس قرار دارند؛ به عناوین مختلف کار می‌کنند اما متاسفانه اسمی از آنها نیست و زمانی نقش آنها برجسته می‌شود که کشور در معرض بیماری‌هایی مثل تب برفکی، CCHF و آنفلوانزا قرار گیرد.

زمانی که آرامش حکفرماست و این آرامش ناشی از زحمات قشر دامپزشکی است، متاسفانه دامپزشکی نمی‌تواند خود را نشان دهد و دیده شود، لذا بنده از مقامات کشوری و استان البرز خواهش می‌کنم که تعامل خود را با ما مانند زمانی که در استان لرستان بودیم، حفظ کنند تا بتوانیم قدم‌های خوبی را در ارتباط با خدمت به قشر دامپزشک برداریم.

حکیم مهر: نزدیکی به پایتخت چقدر می‌تواند به اهداف شما کمک کند؟

ان شاالله این مساله به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تعامل بیشتری با مقامات کشوری داشته باشیم. ناگفته نماند در استان لرستان هم که بودیم، اگرچه از مرکز دور بود اما تعامل خوبی بین دستگاه‌ها داشتیم و توانستیم قدم‌های خوبی برداریم. در استان البرز هم امیدواریم که ارتباط نزدیک با مقامات کشوری داشته باشیم تا بتوانیم با این تعامل‌ها، بیشتر در خدمت قشر دامپزشک باشیم.

حکیم مهر: به بحث نیروی انسانی اشاره کردید و فرمودید که در استان لرستان، تعداد نیروهای اداره کل ۲۴۰ نفر بود. چه تعداد از پست‌های سازمانی اداره کل البرز خالی هستند؟

پست‌های خالی داریم و در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا با مساعدت دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان برنامه و بودجه، بتوانیم قدم‌هایی را در ارتباط با جذب نیرو برداریم. خوشبختانه قرار است که در سال ۹۷، قریب به ۱۸ الی ۲۰ نفر جذب نیرو در استان البرز داشته باشیم که از این طریق بخشی از کمبود نیروی ما نیز برطرف شود.

حکیم مهر: این نیروهای جدید چه زمانی جذب می‌شوند؟

به احتمال زیاد تا پایان سال.

حکیم مهر: استخدام شوندگان از میان افرادی که آزمون داده‌اند، انتخاب می‌شوند؟

بله. از میان همان افرادی هستند که در آزمون استخدامی شرکت کردند و پذیرفته شدند.

حکیم مهر: آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان البرز به چه شکل است؟

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دغدغه فکری ماست. بنده پیش از این تجربه معدوم‌سازی روستایی، صنعتی و دریاچه‌ای را داشته‌ام و  حدود ۴۰۰ پرنده آبی مثل مرغابی و اردک را قبلا معدوم‌سازی کرده‌ایم. اتفاقا چند روز پیش اولین جلسه مرتبط با آنفلوانزا را برگزار کردیم و در همان راستا، چند شب پیش از ۲ واحد کشتارگاه‌ استان البرز بازدید کردیم. در حین بازدید از مسئولین کشتارگاه خواهش کردم که قدم‌های موثری را در ارتباط با بحث ضدعفونی بردارند. اگرچه ما واکسیناسیون را انجام می‌دهیم و رعایت و نقش بیوسکوریتی خیلی موثر است اما آنها می‌توانند در این حوزه نقش به سزایی داشته باشند.

کاری که ما در استان لرستان کردیم و من با مقامات سازمان هم صحبت کردم، این بود که این مورد را به کل کشور تسری دهیم. همه ما اعتقاد داریم که ضد عفونی‌ از نظر علمی می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد و در این حوزه می‌توانیم عملیات کنترل و پیشگیری را انجام دهیم. وقتی از کشتارگاه بازدید کردیم از آنها خواستیم که برای بحث ورودی‌، ضدعفونی را اعمال کنند. خودروهای حمل طیور، حتما کارواش و ضدعفونی شوند. همچنین قفس‌هایی که طیور در آنها نگهداری می‌شود باید ضد عفونی و شست‌وشو شوند.

حکیم مهر: ارزیابی کلی شما از وضعیت کشتارگاه‌هایی که بازدید کردید چه بود؟

خوشبختانه این ۲ کشتارگاه تمام این موارد را که مدنظر بنده بود رعایت می‌کردند. من از مسئولین فنی و ناظرین شرعی حاضر در کشتارگاه نیز خواستم که بعد از اتمام کشتار، یک ساعت زمان بگذارند. بدین ترتیب مسئولین فنی و ناظرین فنی موظف شدند که بعد از کشتار حضور پیدا کرده و تمام محوطه کشتارگاه را شست‌و شو و ضدعفونی کنند و درب کشتارگاه را تا روز بعد ببندند.

از نظر بنده منشاء اصلی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌تواند کشتارگاه باشد و اگر ما بیوسکوریتی را در ارتباط با کشتارگاه رعایت کنیم، می‌توانیم نقش به سزایی در پیشگیری از آن داشته باشیم.

حکیم مهر:‌ به‌عنوان حرف آخر...

از مردم خوب استان‌های لرستان، البرز، اصفهان و کلیه مردم کشور که در قلب ما جا دارند، نهایت تشکر را دارم. همچنین از مقامات استان البرز از جمله استاندار محترم، رئیس سازمان جهاد کشاروزی، سازمان برنامه و بودجه، دادستان، نماینده ولی فقیه و همه دستگاه‌ها توقع دارم که دامپزشکی را همراهی کنند. کمااینکه چنانچه کمک و تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله دیوان محاسبات و بازرسی را داشته باشیم، می‌توانیم قدم‌های خوبی در ارتباط با پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های زئونوز برداریم. تجربه نشان داده که کوچکترین تقابل بین اداره کل دامپزشکی و دستگاه‌های دیگر می‌تواند در اهداف بهداشتی دامپزشکی بسیار خطرناک باشد.

 
 
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
France
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
امیدوارم به این موضوع تعامل و توجه به پرسنل و شهرستانها عمل کنند و عزت و شخصیت افراد رو حفظ کنند و به عملکرد افراد توجه کنند
ناشناس
|
France
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
بحث استفاده از مواد ضدعفونی همواره بوده و جز دستورالعملهای سازمان بوده است و اینگونه نیست که از استان لرستان شروع شده باشد و به بقیه استانها تسری داده شده باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
اما جناب رئیس آقای دکتر توکلی ، آیا از همان مدارک phd پرسیدید که چگونه به آن مدرک دست پیدا کرده اند !!؟؟ با رعایت قوانین و یا دور زدن آن و اینکه این مدرک phd کاربردی و کارایی برای آن فرد و اداره مربوطه داشته یا نه !!؟؟ و چگونه این افراد حاضر شده اند با وجود چنان مدرکی در جنان وضعی که خودتان توصیف میفرمایید کار کنند !!؟؟ کمی عجیب نیست !!؟؟ وقتی کسی به خودش رحم نمیکند و به خودش احترام نمیگذارد نباید انتظار داشت که آن فرد به دیگران احترام گذاشته و مسئولانه کار کند !!؟؟ حواستان به این نکته باشد . البته لطفا" .
سلمانزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
سلام جناب آقای دکتر توکلی . مقدمتان را گرامی می داریم . لطفا دستور فرمایید تا طرح ساماندهی پست های سازمانی نیز در دستور کار قرار گیرد
رصایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
تو زندون نیستیم...تو سطح شهریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
دکتر توکلی فهمیده و دوست داشتنی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
من مسئول فنی هستم و دغدغه ی کار کردن به شیوه ی صحیح و جلوگیری از آلودگی رو دارم اما تا زمانیکه حقوق بگیر کارفرما هستم و این ارتباط نادرست ببن کارفرما و مسئول فنی وجود داشته باشه نمیشه کار کرد یا حداقل نمیشه درست کار کرد چه برسه به پیشرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
استان ما که phd هاش فقط ادعا هستند نه اهل کارند نه اهل سواد بیشتر مشکل و حاشیه سازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
دکتر جان phd های ایران فکر کردید کیس دیدند !!! و خیلی باسوادند چهارتا سوال همون جا بپرسید ازشون مشخص میشه چند مرده حلاجند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
این طرز تفکر را مناسب میبینم. مخصوصا درباره ی نیاز تعامل با سایر ارگان های بالادستی و خارج شدن از گمنامی.
فقط بگویم استخدامی های خیلی از استان ها اردیبهشت و خرداد شروع به کار کردند ولی البرز و تهران خیر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
لطفا حقوق ها رو ببرید بالا نه متراژ ساختمانهای دولتی رو
مجید
|
France
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
خدمت جناب"ناشناس" که نوشتندphd های استان ما فقط ادعا دارند و نه اهل کارند و نه اهل سواد بلکه فقط حاشیه درست میکنند، عرض کنم1_ آن PhD که شما به همین راحتی حتی اسمش رو میگید حاصل گذارندن حداقل چهار سال عمر آن شخص است.2_ حداقل این که از شما بیشتر اصطلاحات مربوط به رشته تخصصی خودش رو خوانده و شنیده.3_ حداقل از شما ی عمومی بیشتر به آن رشته آشناست.4_درد اینجا ست که شما ی عمومی دارین برای اون PhD تعیین تکلیف میکنید.
phd طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
دکتر جان این phd های ایران به درد نمی خورند اخه رشته هایی حتی داخلی و طیور و جراحی که تو 4 سال 5 فارم نرفته باشند . هیچ مالک مرغ مادر و تخم گذاری حاضر نیست دانشجو راه بدهد. چه دردی می خورد همه محفوظات حفظی که مدتی بعد فراموشی سپرده می شود. ما هم پشیمانیم
مجید
|
United States of America
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
وقتی دانشگاهها عین آب خوردن مدرک فروشی میکنند و هر کس بخواهد با پرداخت شهریه تخصص بگیرد همین نتیجه اش میشود .تخصص دامپزشکی را با تخصص پزشکی مقایسه کنید چقدر تفاوت در سطح کار و درآمد شان وجود دارد .واقعیت این است که مدرک فروشی از مقطع عمومی به سطح تخصص سرایت کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
احسنت اقا مجید
مجید
|
France
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
در جواب PhDطيور: شما با چه سندی میگید PhDهاي ایران توی 4سال5تافارم نرفتند؟چه بساphdهاي زیادی که حتی خودشون مرغداري یا دامداری داشته اند یا دارند، ولی متاسفانه جالب اینجاست که ما همه رو بیسواد وفارم ندیده می بینیم، و جالبتر اینکه هر چه آگاهی آدم ها نسبت به یک مسئله ای کمتره فکر میکنن که اون مسئله خیلی ساده ست و نیاز به تخصص نداره.والله ما که توی یک جمعی که یک متخصص داخلی دام بزرگ مطلبی میگفت(بااینکه خودمونم دام بزرگ کارکرده بودیم) با خودمون می گفتیم بله حرف ایشون درسته که داره این حرف رو میگه چون به هرحال ازمابيشترتوي دام بزرگ خونده و کارکرده.به قول ابن سینا:
تابدان جا رسید دانش من

که بدانم همی که نادانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
بهتره به هم که از یک صنف هستیم احترام بذاریم. خوبه اونایی که PhD دارن هم بگن شما دکترای عمومی در حدی نیستین که اظهار نظر نکنین. بالاخره تلاش تمام افراد قابل احترامه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
جناب مجید اصلا" آگاه هستید که در رشته های کلینیکال مدرکی بنام phd بی معنی است این اصطلاح برای رشته های علوم پایه قابل استفاده است و اساسا" سیستمی که در دانشکده های دامپزشکی ایران به عنوان دوره های تخصص ارائه میشود در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و در واقع این سیستم برای تولید مدرس (مخصوص به خودشان )،توسط بعضی ها در وزارت علوم ابداع شده تا بتوانند با خیال راحت اساتید قدیمی را از دور خارج کنند و بعد که دیدند از این راه خوب میشود پول در آورد آن را گسترده تر کردند ، بدون اصلاح کاربردی آن برای شرایط فیلد !!
لذا همانطور که خودتان هم اشاره فرمودید فقط چند تا اصطلاح بیشتر نه توانایی کاربردی برتری به بقیه دارند و نکته دیگر در اقبال به دوره های تخصص که اگر درست به نحوه پذیرش بیش از اندازه و ظرفیت دانشکده ها برای تخصص هم نگاه کنید ، همه ناشی از آموزش ضعیف و باز هم غیر کاربردی در دوران عمومی است که احتمالا" نوعی سیاست برای کشاندن دانشجویان به دوره های تخصصی ( غیر استاندارد ) است . البته این دانشجویان به امید بدست آوردن آنچه در دوران عمومی از آن محروم بودند به ناچار وارد این دوره ها شده اند و تاسف بار این است که در بعضی از این دانشکده ها حتی استادی که برای دوره تخصص گمارده شده از سابقه و حتی توانایی تدریس مناسبی نیز برخوردار نیستند و بارها دیده شده که حتی مطالب کاملا" غلطی را به دانشجویان انتقال میدهند !!؟؟
البته شکی در توانایی و علم برخی از این افراد نیست اما آن حاصل نه آموزش در این دانشکده ها بلکه استعداد خودشان و شانسی که در پیدا کردن یک استاد واقعی داشتند ، می باشد .
آنچه به عینه میتوان دید و لمس کرد ، انصافا" برای اکثر این phd ها چیزی جزء اتلاف وقت و سرمایه نتیجه دیگری از این دوره ها حاصل نشده اما البته بسیاری از آنها بیشتر از عنوانی که بدست آورده اند راضی هستند و شاید به نوعی استفاده هایی میکنند تا از مهارتهایی که اصلا" کسب نکردند یا نخواستند کسب کنند !!؟؟
ناراحت کننده ترین صحنه ها!
|
United States of America
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
دکتر شما دکتر دامپزشک با اون شرایط دیدی این همه ناراحت شدید،من دکتر دیدم که راننده اتوبوس بین شهری هست.دکتر دیدم سیم کشی می کنه.دکتر دیدم کارگری کرده!!!دکتر دیدم شاگردی کرده!!! ولی هیچ کدوم برای آموزش عالی و وزیر کار و دولت اصلا مهم نبودن!!!!!
امرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
من یک دامپزشک عمومی هستم و در یک اتاق 12 متری به همراه 3 نفر دیگه به صورت ندامتگاه عمومی مشغول فعالیت هستیم. اما کسی نیست برای ما بخش خصوصیا دل بسوزونه. اعضای شوراهای دامپزشکی هم فقط به فکر افزایش ثروت از طریق فعال کردن تعاونی های رفاه به نام اعضا هستند.
امرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
آقا مجید عزیز متاسفانه در صنف پزشکی بین خودشون فرقی بین مدارک دانشگاه آزاد و دولتی قائل نیستن و همه تو یه سنگر هستن و کسی هم مدرک دانشگاه آزاد رو فروشی نمیدونه. از طرفی یکی از دلایل شئون این رشته فعالیت زیر نظر وزارتخانه ای مرتبط با نام رشته هست که متاسفانه ما زیر نظر وزارت کشاورزی هستیم بدون کمترین توجه به بخش دامپزشکی و وزیر هم که خوب کاملا مدرک بی ربط دارن.
ما اول باید خودزنی رو متوقف کنیم. دانشگاهای با برون ده مازاد تعطیل یا تعدیل بشن و شوراهای صنفی به جای درگیری گروهی بابت امتیاز گیری باید با دولت وارد مذاکره بشن.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
همکاران گرامی لطفا چند مطلب را شفاف کنیم:
1. دکترای phd یک کورس تحقیقاتی و دانشگاهی حساب می شود. و دوره ای برای آزمایشگاه ها و تدریس در دانشگاه است

2.دکترای بالینی یا به اصطلاح دستیاری یک دوره ی بالینی است و هدف مدیریت صحیح بیماران در بیمارستان و فارم است

فارغ التحصیلان دستیاری برای مشاغل میدانی در فارم ها و بیمارستان ها و کلینیک ها قطعا مناسب تر هستند.

عزیزان PHD برای تحقیقات و مطالعات در دانشگاه ها و بخش های R&D شرکت ها شایسته تر هستند

دامپزشکانی که دوره های مدیریت را اعم از مدیریت اجرایی، دولتی و یا دوره های حقوق و .. را گذراندند برای پست های دولتی و حاکمیتی شایسته تر هستند.

البته استثنا دارد.مثلا شرکتی که اثر بخشی دارویی را روی بیماری اسب بررسی میکند قاعدتا برای این کار باید از یک متخصص بالینی کمک بگیرد
خادمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
1- بازدید از حوزه های تحت نظارت ، موجب پیشگیری از تخلفات احتمالی ، بهبود عملکرد و پاسخگویی مسئولانه خواهد شد 2- متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان استان در بدو استان شدن البرز ، تقریباً کلیه دستگاهها با مشکلات زیرساخت گرفتارند .لازم استان استاندار محترم -نمایندگان و رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در قالب یک تیم فعال مسائل را با ریاست محترم جمهوری درمیان بگذارند 2- phd بعنوان فرصت مطالعاتی و ارتقا دانش یک مزیت محسوب می شود ولی با توجه به ابلاغیه سازمان دامپزشکی جزء نیازمندیهای بخش اجرایی در استانها نمی باشد در نتیجه این افراد میتوانند دانش خود را در امور غیرانتفاعی ، آموزشی و پژوهشی بکارگیرند .
نظر شما
ادامه